سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : 62811
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
پژوهشگر قرآنی هندوستانی:

پیامبر اکرم(ص) به حکم قرآن همیشه برخورد سختی با منافقان داشتند

قم نيوز : پژوهشگر قرآنی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص)۹ پس از نزول آیه مقابله با منافقان برخورد بیشتر و سخت تری با منافقان داشتند، زیرا با نزول آیات مرتبط به منافقان،‌این گروه به عنوان سرسخت ترین دشمنان واقعی اسلام معرفی شدند.
پیامبر اکرم(ص) به حکم قرآن همیشه برخورد سختی با منافقان داشتند
پیامبر اکرم(ص) به حکم قرآن همیشه برخورد سختی با منافقان داشتند
به گزارش قم نیوز بانو بنت الزهرا، پژوهشگر قرآنی هندوستانی امروز 28 فروردین ماه در نشست تخصصی یازدهمین همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی که با محوریت(استکبار ستیزی)  در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که استکبار به معنی خود بزرگ پنداری است گفت: استکبار از گناهان بسیار بزرگ تلقی می شود.

وی افزود: بدترین نوع استکبار در منطق قران کریم، عدم تمکین و نداشتن تواضع در مقابل خداوند و انبیای الهی است؛  روزی که شیطان از سجده بر آدم در پیشگاه الهی سرباز زد و استکبار زد شکل گرفت و این روند نیز در القائات شیطان بر روی انسان ها ادامه یافت.

این طلبه پژوهشگر هندی بیان کرد: استکبار و عدم پذیرش حق از بدترین انواع استکبار است؛  دشمنان به خاطر مادیات و عدم ایمان کامل به خدا بر ملت های ستم دیده و مظلوم استکبار می ورزند و اگر به اسلام توجه عملی داشته باشیم هیچ گاه زیر بار استکبار نمی روند.

بنت الزهرا بیان کرد:بیشترین اذیت و آثار بر علیه مسلمانان از سوی منافقان انجام می شود؛ قرآن کریم بیان می کند که استکبار از تکبر فرد در مقابل خدا سرچشمه می گیرد؛ تمکن مالی از عوامل استکبار است؛ تمکن مالی سبب ساز می شود که انسان از پذیرش حق خودداری کند.

وی افزود: به همین دلیل است که علامه طباطبایی بیان می کنند که مستکبر کسی است که می خواهد به بزرگی دست یابد و بزرگی خود را به رخ دیگران بکشد.

این پژوهشگر قرآنی اظهارکرد: قرآن کریم راه را برای مقابله با استکبار به ما نشان داده است؛ راه اول، برخورد شناسی از استکبار است؛ یکی از مهمترین رسالت های انبیای الهی مبارزه با طاغوت و مقابله با موانع خدا پرستی بوده است  قران کریم نیز به این مساله اشاره کرده است.

پژوهشگر قرآنی هندوستانی بیان کرد: پیامبر اکرم پس از نزول آیه مقابله با منافقان برخورد بیشتر و سخت تری با منافقان داشتند زیرا با نزول آیات مرتبط به منافقان،‌این گروه به عنوان سرسخت ترین دشمنان واقعی اسلام معرفی شدند؛ پیام قرآن آن است که جهاد باید مطابق نظر رهبر مسلمان باشد؛ رهبر کشور اسلامی فرمانده کل قوا است و این مساله فقط در ایران مشاهده می شود و سایر کشورهای اسلامی فاقد چنین محوریتی هستند.

بنت الزهرا اظهارکرد: قرآن کریم بیان می کند که باید با دشمنان خارجی و منافقان پنهان داخلی نیز مواجهه کند و در این زمینه همه ما مسئول هستیم؛ منطق قرآن کریم و پیامبر آن است که نه ظلم کنید و نه ظلم را بپذیرید.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchz6n-.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما