چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 62822
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

ضوابط دست و پاگیر هزینه تولید در قم را بالا می‌برد

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مشکلاتی نظیر ضوابط دست و پاگیر در زمینه تولید در استان قم وجود دارد که باعث می‌شود تولید هزینه‌بر شود.
ضوابط دست و پاگیر هزینه تولید در قم را بالا می‌برد
ضوابط دست و پاگیر هزینه تولید در قم را بالا می‌برد
به گزارش قم نیوز محمدرضا طلایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اهداف ما در بخش کشاورزی در استان قم ارتقاء کیفیت برای صادرات است، اظهار داشت: استان قم در زمینه تولید محصولات کشاورزی همانند پسته و تولیدات گلخانه‌ای و همچنین تخم مرغ و گوشت قرمز ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توان با گسترش آنها در زمینه صادرات نیز وارد عمل شود.

 رئیس جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: در پایان سال گذشته اولین محصولات گلخانه‌ای استان قم به روسیه صادر شد که امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

 طلایی گفت: باید موانع موجود بر سر راه تولید تا مصرف برداشته شود که در این صورت هزینه‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مشکلاتی در زمینه تولید در استان قم وجود دارد که ضوابط دست و پاگیر از جمله آنهاست که باعث می‌شود تولید را هزینه‌بر کند و همچنین موضوع نظارت‌های بخش‌های مختلف نیز مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد می‌کند.

 وی عنوان کرد: بخش کشاورزی این ظرفیت را دارد که در عرصه صادرات غیرنفتی نقش آفرینی کند که البته در این زمینه نیازمند مشوق‌های صادراتی هستیم.

 طلایی بیان داشت: تحقیقات و ترویج مسائل کشاورزی موضوع بسیار مهمی است که امیدواریم با توجه به این بخش عملکرد در کشاورزی استان قم افزایش یابد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ابراز داشت: در چهار سال گذشته در بخش استفاده از آب و روش‌های نوین مصرف آب اتفاقات خوبی رخ داده و استان قم از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان سومین استان در زمینه بهسازی مصرف انرژی معرفی شده است و تلاش می‌کنیم در سال ۹۷ نیز این اقدامات ادامه یابد.

طلایی گفت: استان قم به عنوان مجری طرح الگوی کشت انتخاب شده است که در دشت شریف آباد و ساوه که از نقاط بحرانی کمبود آب هستند با همکاری بخش‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی و آب منطقه‌ای باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در ۵ سال آینده میزان مصرف آب به اندازه برداشت باشد.
انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcj8oem.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما