کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اعرافی:

قم تبدیل به شهر قرآنی شود/ بعضی افراد برکات انقلاب را نادیده می گیرند

خبرگزاری حوزه نیوز , 29 فروردين 1397 ساعت 13:55

مدیر حوزه های علمیه گفت: باید قم را تبدیل به شهر قرآنی کرد و یکی از شاخصه های شهر قرآنی تربیت حافظان قرآن کریم است.


به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از حافظان مدرسه شبانه روزی امام سجاد(ع) که در ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد گفت: باید روایات شیعه  تحت عنوان موسوعه جمع آوری شود و در منظر عموم و استفاده اهل علم قرار بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه خطاب به حافظان قرآن گفت: باید خدا را شاکر بود که در زمان جوانی در مسیر حفظ قرآن کریم قرارگرفتید. باید قدر این نعمت را دانست و شکرگزاری کرد.

امام جمعه قم  بابیان اینکه از نظر علمی قرآن را می توان به عنوان سؤال، پرسش و پرسشگرانه قرائت کرد، اظهار داشت: اگر نوع نگاه پرسشگرانه باشد و تنها نگاه قرائت نباشد، بلکه با ذهن پرسش گرانه باشد، قطعا آثار و برکات آن دو چندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ذهن پرسشگران، می تواند قرآن را به سخن وادارد، عنوان کرد: پیشرفت مفاهیم قرآن با سؤال، ما را نسبت به قرآن فعال ترمی کند.

امام جمعه قم باتأکید بر اینکه گاهی قرائت قرآن برای درمان دردها است، اظهار داشت: اگر این نوع نگاه باشد، انسان می تواند با مراجعه به قرآن، دردهای روحی خود را درمان کند و به سعادت وکمال برسد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه معرفت به نفس و قرآن و معرفت به درد، باعث شفاء بیماری روحی می شود، افزود: زمانی در مسائل معنوی و خودسازی می توانیم پیشرفت کنیم که نگاه ما به قرآن، درمان کننده دردها باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:قرآن دارای باطن و وجود نورانی است و همه حقائق عالم در آن بیان شده است. قرآن آئینه تمام نمای جهان آفرینش است و این چنین کتابی وجود ندارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر خاتم(ص) و قرآن در اوج عالم جهان آفرینش قرار دارند، گفت: این دو حقیقت در کنار هم قرار دارند و به دلیل بزرگ معجزه پیامبر(ص) است و هر ارتباطی با قرآن تجلی دهنده است و نورانیت ایجاد می کند.  قرآن مبداء نورانی است و هر ارتباطی باعث نورانیت می شود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه  برکت انقلاب خیلی زیاد است، اما بعضی افراد در صدد نادیده گرفتن برکات انقلاب هستند، گفت: یکی از برکات انقلاب، همین حفظ قرآن است و باید این برکت را قدر دانست. در مدیریت جدید و برنامه جدید، برش قرآنی هم وجود دارد و این برش قرآنی در افق 1414 قطعا مورد توجه قرار می گیرد.

آیت الله اعرافی افزود: باید قم را تبدیل به شهر قرآنی کرد و یکی از شاخصه های شهر قرآنی تربیت حافظان قرآن کریم است.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 62838

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62838/قم-تبدیل-شهر-قرآنی-شود-بعضی-افراد-برکات-انقلاب-نادیده-می-گیرند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir