چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 62838
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی:

قم تبدیل به شهر قرآنی شود/ بعضی افراد برکات انقلاب را نادیده می گیرند

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: باید قم را تبدیل به شهر قرآنی کرد و یکی از شاخصه های شهر قرآنی تربیت حافظان قرآن کریم است.
قم تبدیل به شهر قرآنی شود/ بعضی افراد برکات انقلاب را نادیده می گیرند
قم تبدیل به شهر قرآنی شود/ بعضی افراد برکات انقلاب را نادیده می گیرند
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از حافظان مدرسه شبانه روزی امام سجاد(ع) که در ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد گفت: باید روایات شیعه  تحت عنوان موسوعه جمع آوری شود و در منظر عموم و استفاده اهل علم قرار بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه خطاب به حافظان قرآن گفت: باید خدا را شاکر بود که در زمان جوانی در مسیر حفظ قرآن کریم قرارگرفتید. باید قدر این نعمت را دانست و شکرگزاری کرد.

امام جمعه قم  بابیان اینکه از نظر علمی قرآن را می توان به عنوان سؤال، پرسش و پرسشگرانه قرائت کرد، اظهار داشت: اگر نوع نگاه پرسشگرانه باشد و تنها نگاه قرائت نباشد، بلکه با ذهن پرسش گرانه باشد، قطعا آثار و برکات آن دو چندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ذهن پرسشگران، می تواند قرآن را به سخن وادارد، عنوان کرد: پیشرفت مفاهیم قرآن با سؤال، ما را نسبت به قرآن فعال ترمی کند.

امام جمعه قم باتأکید بر اینکه گاهی قرائت قرآن برای درمان دردها است، اظهار داشت: اگر این نوع نگاه باشد، انسان می تواند با مراجعه به قرآن، دردهای روحی خود را درمان کند و به سعادت وکمال برسد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه معرفت به نفس و قرآن و معرفت به درد، باعث شفاء بیماری روحی می شود، افزود: زمانی در مسائل معنوی و خودسازی می توانیم پیشرفت کنیم که نگاه ما به قرآن، درمان کننده دردها باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:قرآن دارای باطن و وجود نورانی است و همه حقائق عالم در آن بیان شده است. قرآن آئینه تمام نمای جهان آفرینش است و این چنین کتابی وجود ندارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر خاتم(ص) و قرآن در اوج عالم جهان آفرینش قرار دارند، گفت: این دو حقیقت در کنار هم قرار دارند و به دلیل بزرگ معجزه پیامبر(ص) است و هر ارتباطی با قرآن تجلی دهنده است و نورانیت ایجاد می کند.  قرآن مبداء نورانی است و هر ارتباطی باعث نورانیت می شود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه  برکت انقلاب خیلی زیاد است، اما بعضی افراد در صدد نادیده گرفتن برکات انقلاب هستند، گفت: یکی از برکات انقلاب، همین حفظ قرآن است و باید این برکت را قدر دانست. در مدیریت جدید و برنامه جدید، برش قرآنی هم وجود دارد و این برش قرآنی در افق 1414 قطعا مورد توجه قرار می گیرد.

آیت الله اعرافی افزود: باید قم را تبدیل به شهر قرآنی کرد و یکی از شاخصه های شهر قرآنی تربیت حافظان قرآن کریم است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcg7793.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما