چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 62840
منبع : خبرگزاری فارس
مدير حوزه‌هاي علميه مطرح کرد

تعيين برش قرآني در برنامه 5 ساله حوزه/شهر قرآني در قم تجلي پيدا كند

قم نيوز : مدير حوزه‌هاي علميه گفت: در اسناد بلند و راهبردي كه در سال 96 طراحي شد و برنامه پنج ساله كه تا دو ماه ديگر براي حوزه‌هاي علميه تدوين مي‌شود برش قرآني پیش بینی شده است.
تعيين برش قرآني در برنامه 5 ساله حوزه/شهر قرآني در قم تجلي پيدا كند
تعيين برش قرآني در برنامه 5 ساله حوزه/شهر قرآني در قم تجلي پيدا كند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در نشست قرآن‌آموزان طرح‌های تخصصی اوقاف استان قم اظهار کرد: اکنون شاهد حرکت‌های خوب قرآنی هستیم البته در قم باید الگو و نمونه همه کشور باشد که به اندازه توان سعی می‌شود خدماتی در این بخش ارائه شود.

وی با اشاره به نحوه بهره‌گیری از قرآن خاطرنشان کرد: برخی اوقات بدون سؤال قرآن خوانده و امواج معرفت الهی دریافت می‌شود و رویکرد دیگر پرسش‌گرایانه است که هر دو لازم است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در مواردی بیان شده تفسیر به رأی نکنید ولی با ذهن پرسش‌گر به قرآن مراجعه کنید تا از طرح‌های قرآنی بهره‌مند شوید.

وی ادامه داد: قرائت قرآن با ذهن پاک و صاف برکات زیادی دارد ولی اگر بخواهیم در مفاهیم قرآنی پیش رویم ذهن پرسش‌گر و سؤالات می‌تواند قرآن را به سخن وادارد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مسائل اخلاقی و معنوی قرآن گفت: برخی اوقات قرآن برای خودسازی خوانده می‌شود تا هدایت به همراه داشته باشد ولی کمال استفاده از قرآن برای پیشرفت معنوی و اخلاقی این است که رویکرد درمان‌خواهانه داشته باشد.

وی عنوان کرد: این رویکرد در استفاده از قرآن، خودسازی و تهذیب نفس مؤثر است که مستلزم است فرد دردهای خود را بشناسد و معالجه خود را در محضر قرآن پیگیری کند زیرا کمال شفا بودن در قرآن است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بالاترین شناخت در عالم این است که فرد برای خود و خودشناسی زمان بگذارد گفت: قرآن کتاب نورانی است که علم خدا و حقایق عالم در این کتاب مقدس تجلی پیدا کرده است؛ بر اساس روایات معتبر به این نتیجه می‌رسیم که قرآن دربردارنده معارف دین بوده و همه حقایق عالم در این آیات تجلی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن آینه تمام نمای علم خدا و جام جهان نمای عالم هستی است و می‌توان بیان کرد قرآن و پیامبر اکرم(ص) در اوج قله هستی هستند و در روایت است که اگر پیامبر اکرم(ص) نبود قرآن بر کسی نازل نمی‌شد.

آیت‌الله اعرافی انجام فعالیت‌ها در زمینه قرآن را یکی از برکات انقلاب ذکر کرد و افزود: اقدامات قرآنی فراوانی انجام شده و سازمان اوقاف نیز اقداماتی انجام داده که حجم بالایی دارد که باید این برکت قدر دانسته شود.

وی خاطرنشان کرد: در اسناد بلند و راهبردی که در سال 96 طراحی شد و برنامه پنج ساله که تا دو ماه دیگر برای حوزه‌های علمیه تدوین می‌شود برش قرآنی وجود دارد و تأکید می‌شود یک برش قرآنی در افق 1414 و نخستین برنامه پنج ساله مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: می‌خواهیم شهر قرآنی بسازیم و در قم قرآن تجلی پیدا کند. وظیفه همه مسؤولان و مردم است که همکاری کنند البته یکی از شاخص‌ها این است که چند هزار حافظ و آشنا به معارف قرآن در قم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyoem.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما