کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب تبیین کرد

تحصیل در رشته فلسفه برای طلاب و دانش آموختگان حوزه

خبرگزاری فارس , 30 فروردين 1397 ساعت 3:00

رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب بر ضرورت تحصیل در رشته فلسفه برای طلاب و دانش آموختگان حوزه تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حمید رضا شریعتمداری با بیان اینکه تفکر فلسفی همزاد بشر و در عین حال، نشان دهنده نخبگی و فرزانگی است گفت: لازمه فرارَوی از زندگی روزمره و خطورات و تاملات ذهنیِ عادی و حتی علمی، ژرف نگری در ماهیت‌ها، غایت‌ها و خاستگاه‌های واقعیت، معرفت و تعمق در مبادی علوم است که این کار فقط از برگزیدگان و دغدغه مندان این عرصه ساخته است.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: جدیت و صداقت در فهم و تببین در طول تاریخ، نخبگان پزشکی، فیزیک، ریاضیات و دیگر علوم تجربی و عقلی و حتی عالمان توانمند دینی را از علوم جزئی نگر به قلمرو کلان نگری فلسفی سوق داده است.

وی گفت: دانشگاه ادیان برای سهیم شدن در این برنامه بزرگ انسانی که راهی برای گفت وگو و هم زبانی است اقدام به تأسیس دانشکده فلسفه کرده تا علاوه بر تأمین اهداف خود، مانع غلبه‌ نص گرایی و باطنی گری بر ابعاد عقلی در مطالعه ادیان و مذاهب شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه جهانی و ایرانی نیازمند و مشتاق قلمروهای مطالعاتی است که در تلطیف فضای مناسبات ادیان، مذاهب و اقوام و کاستن آلام بشری و نیل به آرمان‌های انسانی نقش آفرینی کنند و این مهم در دانشگاه ادیان و مذاهب فراهم است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 62860

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62860/تحصیل-رشته-فلسفه-طلاب-دانش-آموختگان-حوزه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir