پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 62869
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علیدوست:

حضور طلاب جهان اسلام در مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی بی‌نظیر است

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زماني كه بحث بين‌المللي بودن مسابقات قرآن مطرح می‌شود بايد پيام آن در جهان اسلام همگرايي باشد به همین دلیل حضور طلاب كشورهای دیگر در این زمینه می‌تواند فرصتی بی‌نظیر محسوب شود.
حضور طلاب جهان اسلام در مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی بی‌نظیر است
حضور طلاب جهان اسلام در مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی بی‌نظیر است
به گزارش قم نیوز در کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام،آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب اظهار کرد: قرآن کتاب مشترک همه مسلمانان است بنابراین هر حرکتی در قالب مسابقه یا غیر مسابقه در راستای ترویج، حفظ و فرهنگ قرآن باشد سبب همگرایی جهان اسلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن قرآن و موارد مربوط به قرآن یکی از کارهای ارزشمند است ولی باید در کنار این مسابقات فرهنگ‌سازی، عمل به قرآن، درک مفاهیم قرآن و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به معارف قرآن در دستور کار باشد و تنها به یک مسابقه اکتفا نشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی در برابر توطئه‌‌های دشمنان گفت: این امر یک بعد بین‌المللی دارد بنابراین حرکت خوب از صدر تا ذیل می‌تواند با برکت باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار قم برای برگزاری این مسابقات می‌تواند به دلیل حوزه‌های علمیه، وجود جامعة المصطفی العالمیه و حرم حضرت معصومه(س) و مطرح بودن قم به عنوان پایتخت فرهنگی ایران باشد ولی نباید به قم اکتفا شود بلکه شهرهای دیگر باید از این فیض بهره‌مند شوند.

علیدوست عنوان کرد: زمانی که بحث بین‌المللی مطرح می‌شود باید پیام آن در جهان اسلام همگرایی باشد به همین دلیل حضور طلاب کشورهای دیگر در این زمینه می‌تواند فرصتی بی‌نظیر محسوب شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcaoani.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما