پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 62888
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر شورای ترافیک استان قم خبر داد

امکان استقرار 70 هزار خودرو در پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : دبیر شورای ترافیک استان قم گفت: مساحت پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران 190 هکتار است و امکان توقف 70 هزار خودرو در این پارکینگ‌ها وجود دارد.
امکان استقرار 70 هزار خودرو در پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران
امکان استقرار 70 هزار خودرو در پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نيوز وحید مقدم ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان در شهر قم اظهار کرد: باید ایستگاه‌های صلواتی در نقاطی برپا شوند که مشکل ترافیکی ایجاد نکنند، همچنین توزیع نذورات در وسط خیابان‌ها موجب ایجاد راهبندان می‌شود.

وی ادامه داد: یک راه جدید از اتوبان قم کاشان به سمت مسجد مقدس جمکران ایجاد می‌شود تا ترافیک کاهش پیدا کند، در ایام نیمه شعبان تا زمانی که پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران جا داشته باشد، محدودیت‌های ترافیکی اعمال نخواهد شد.

دبیر شورای ترافیک استان قم افزود: مساحت پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران 190 هکتار است و امکان 70 هزار خودرو در این پارکینگ‌ها وجود دارد.

مقدم در پایان خاطرنشان کرد: نقشه جدید مسجد مقدس جمکران توسط شهرداری قم تدوین شده است و ادارات می‌توانند این نقشه را از شهرداری بگیرند و آن را تکثیر کنند.

سید محسن میرهادی در ادامه این جلسه با اشاره به روند صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی در شهر قم اظهار کرد: تاکنون 62 درخواست برپایی ایستگاه صلواتی در ایام نیمه شعبان به شهرداری قم رسیده است و از امروز مجوز برپایی این ایستگاه‌ها به صورت متمرکز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته برای 157 ایستگاه صلواتی در شهر قم مجوز صادر شد که 97 ایستگاه برای بلوار پیامبر اعظم(ص) بود، امسال اولویت نخست برپایی ایستگاه‌های صلواتی از تقاطع انسجام تا میدان آل یاسین است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: به ایستگاه‌های صلواتی تاکید کردیم که توزیع نذورات تنها در خود ایستگاه‌ها انجام شود تا شاهد ایجاد ترافیک نباشیم، همچنین ایستگاه‌های صلواتی را ملزم کردیم تا کپسول آتش نشانی را در داخل ایستگاه‌ها داشته باشند، همچنین به دنبال برگزاری کلاس آموزشی ایمنی برای برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwwb0.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما