پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 62903
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد:

کاربرد خطابه‌های قرآنی مسابقات بین‌المللی برای مبلغان

قم نيوز : حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی با اشاره به اضافه شدن رشته خطابه قرآنی به مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلامی گفت: خطابه‌ها بیشتر برای آن دسته طلاب کاربرد دارد که در کار تبلیغ و خطابه هستند و دسته‌ای از طلاب که در مراکز پژوهشی حضور دارند به نظر بنده بیشتر کارهای تخصصی برای آنها اثرگذارتر است.
کاربرد خطابه‌های قرآنی مسابقات بین‌المللی برای مبلغان
کاربرد خطابه‌های قرآنی مسابقات بین‌المللی برای مبلغان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب اظهار کرد: قرآن نقشه زندگی ما مسلمانان است و طلاب علوم دینی وظیفه معرفی این نقشه زندگی به مسلمانان را بر عهده دارند بنابراین هر مقدار آشنایی طلاب با قرآن بیشتر باشد سطح عملیاتی معارف قرآن در جامعه ارتقا پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن یکی از راه‌های ورود قرآن به درون حوزه‌های علمیه است و تعمیق آشنایی طلاب با معارف قرآن را به همراه دارد که امیدوارم با توجه به رسالت طلاب سال به سال بر رونق و عمق این مسابقات افزوده شود.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: لازم است حوزه‌های مختلف معارف قرآنی در این مسابقات مورد توجه قرار گیرد که می‌توان از راه مسابقات تخصصی قرآن در سطح طلاب حوزه‌های علمیه این امر را پیگیری کرد.
وی با اشاره به اضافه شدن تفسیر به رشته‌های مسابقات گفت: این تفسیر می‌تواند برای سال‌های آینده تخصصی شود تا بتوانیم تفسیر آیات قرآن را در قالب اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، مدیریتی، تربیتی و ... داشته باشیم و به تعداد رشته‌های علوم اسلامی و انسانی که از قرآن توقع وجود دارد مباحثی از آن استخراج شود و به شکل تخصصی رویکردهای تفسیری را در مسابقات وارد کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی یادآور شد: حتی می‌توانیم منابعی در این زمینه برای علاقه‌مندان معرفی کنیم تا با آمادگی بیشتر در مسابقات حاضر شوند.
وی با اشاره به اضافه شدن خطابه قرآنی به رشته‌های مسابقه گفت: اضافه شدن این رشته برای شروع خوب است ولی برخی اوقات حالت تخصصی پیدا می‌کند امروز به عنوان نقشه زندگی به قرآن نگاه می‌شود بنابراین نیاز است فهم و درک طلاب به سمت نگاه‌های تخصصی هدایت شود و در هر بخش مسابقات یک بخش عمومی و بخش‌های تخصصی وجود داشته باشد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه قم مهمترین مرکز و پایگاه حوزه علمیه است گفت: اکثریت طلاب، اساتید و بزرگان در قم هستند ولی به نظر بنده باید به سمتی برویم که این مسابقات در مراکز استان‌ها نیز برگزار شود تا گسترش معارف قرآن را به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر این مسابقات در مراکز استان‌ها برگزار شود برکات بیشتری دارد و تعداد طلاب شرکت‌کننده افزایش پیدا می‌کند و گستره اثرگذاری بیشتر می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی با اشاره به اضافه شدن خطابه قرآنی گفت: خطابه‌ها بیشتر برای آن دسته طلاب کاربرد دارد که در کار تبلیغ و خطابه هستند و دسته‌ای از طلاب که در مراکز پژوهشی حضور دارند به نظر بنده بیشتر کارهای تخصصی برای آنها اثرگذارتر است.

 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjthem.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما