کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله حسینی بوشهری: باید دغدغه های مردم در استفاده از پیام رسان های داخلی برطرف شود

خبرگزاری حوزه نیوز , 31 فروردين 1397 ساعت 5:00

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه دغدغه مردم این است که پیام رسان های داخلی بتوانند امکانات لازم را برای آنان فراهم نمایند، اگر این دغدغه برطرف شود، مردم علاقه مند به استفاده از پیام رسان داخلی هستند.


به گزارش خبرنگار قم نیوز آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار سیداسد الله دهنادمدیرکل مخابرات استان قم با تبریک اعیاد شعبانیه  اظهاردداشت: خوشبختانه با این پیشرفت هایی که در سطح دنیا عموما و در سطح جامعه ما خصوصا حاصل شده است، باعث برکات زیادی شده و ما وقتی با گذشته نه چندان دور مقایسه می کنیم می بینیم که تفاوت های بسیاری از جهت فناوری های ارتباطی ایجادگردیده  است و دنیا روزبه روز به سمت دهکده جهانی پیش می رود که حتی کوچکترین اخبار از دور افتاده ترین مکان های دنیا به سرعت به تمامی نقاط جهان مخابره می شود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: اینها فرصت های فراوانی است که هم در فضای مجازی و هم در مخابرات و فناوری های جدید ایجاد شده که می توانیم محتوای قابل قبول از آموزه های دینی را توسط این امکانات به دنیا اطلاع رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از جامعه بشری امروز از فضایی که برایش فراهم شده، سرخورده است و انسان امروز به دنبال یک پناهگاه می گردد و بهترین پناهگاه هم دین الهی است و در میان ادیان هم اسلام عزیز تنها راه رسیدن به مقصد است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در مراکز حوزوی هنوز کار قابل قبولی از لحاظ محتوا انجام نشده است و هم جامعه خودمان و هم جامعه جهانی حق مطالبه جدی از ما دارند.، تلاش شما باید این باشدکه این امکانات را بیشتر کنید و مجموعه های دینی کشور وظیفه شان این است که از این ابزاری که فاصله ها را کم کرده است بهترین محتوا را تولید کنند و در اختیار جامعه بگذارند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: متاسفانه مخالفان دین در تولید محتوا دست به کار شده اند و نگرانی امروز ما این است که آنها برای دستیابی به هدفشان تولید محتوا انجام داده اند و بیرحمانه، طراحی شده و حساب شده به ارزش های دینی حمله می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تسهیلات مناسب را هم فراهم کنیم. وقتی می گوییم فلان پیام رسان نباشد و پیام رسان داخلی استفاده شود نیازمند این است که هم تسهیلات کافی داشته باشند و هم تولید محتوا صورت بگیرد و علاوه بر اینکه کارهای اداری و تجاری مردم راه می افتد، در کنار آن بتوانیم محتوای قابل قبولی نیز ارائه کنیم که مخاطب را جذب نماییم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: جاذبه های دینی ما چون با فطرت انسان گره خورده است، سریع تر و زودتر در جان افراد می نشیند و تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: اگر ما بخواهیم خدمات انقلاب اسلامی را بر شمریم، اگر انصاف به خرج بدهیم و با گذشته مقایسه انجام بدهیم خدمات بسیار زیادی انجام شده است؛  اما چون بنای دشمن بر تبلیغات منفی است، ما باید نهایت تلاش خود را به کار ببریم تا دست دشمن را هر چه بیشتر در این زمینه ببندیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: : شاهد هستیم پیام رسانی که کنترل و مراقبت و نظارتی خارج از مرز ها داشته باشد، هر آن می تواند ضربه جبران ناپذیری به نظام و مردم ما وارد کند. بنده تا جایی که شاهد هستم مسئولین ما خیلی تلاش کردند که با مسئولین پیام رسان معروف خارجی به تفاهم برسند، اما آنها قبول نکردند که از قانون ما پیروی کنند و طبعا تلگرامی که تابحال در کشور فعال بوده از زیر ساخت های ما استفاده کرده است و باید با ما همکاری می کرد.

امام جمعه قم افزود: آنچه بنده از فرمایشات رهبری درک کردم و آن چیزی که از عکس العمل مردم دیده ام، این است که مردم دو دغدغه عمده در این زمینه دارند که اگر این دغدغه ها رفع شود، علاقه مند به استفاده از پیام رسان داخلی اند.

وی گفت:  دغدغه اول این است که تسهیلات پیام رسان های داخلی بتواند با تسهیلات پیام رسان های خارجی رقابت کنند. دغدغه دوم که رهبری معظم انقلاب هم به آن اشاره کردند، بحث حریم خصوصی افراد است و مردم می توانند اطمینان پیدا کنند که این نگرانی شان برطرف می شود.

نائب رئیس جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: البته مردم ما باید توجه کنند که پردازش هایی که از اطلاعات موجود در پیام رسان های خارجی در خارج از کشور می شود، بسیار خطرناک است و مجموع اطلاعات ما در دست کسانی است که هر روز دارند ما را تهدید می کنند و اگر بنا بر نگرانی است، ما باید نسبت به پیام رسان های خارجی نگران باشیم.

وی گفت: همانطور که امسال بحث حمایت از کالای ملی مطرح است، باید بحث حمایت از پیام رسان های داخلی هم نیز مطرح باشد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 62910

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62910/آیت-الله-حسینی-بوشهری-باید-دغدغه-های-مردم-استفاده-پیام-رسان-داخلی-برطرف-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir