جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 62918
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

۳۶ هزار نفر از فرزندان روحانی در سطح کشور ممتاز تحصیلی شدند/تواضع و محبت به مردم رمز موفقیت روحانیت است

قم نيوز : جلسه هم‌اندیشی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و طلاب شهرستان قائن پنج‌شنبه‌شب در سالن جلسات مجمع نمایندگان طلاب در قم برگزار شد.
۳۶ هزار نفر از فرزندان روحانی در سطح کشور ممتاز تحصیلی شدند/تواضع و محبت به مردم رمز موفقیت روحانیت است
۳۶ هزار نفر از فرزندان روحانی در سطح کشور ممتاز تحصیلی شدند/تواضع و محبت به مردم رمز موفقیت روحانیت است
 به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه با بیان اینکه تأسیس مرکز خدمات از الهامات خاص خداوند به مقام معظم رهبری است گفت: در طول تاریخ روحانیت شیعه برای هیچ یک از بزرگان حوزه این توفیق با این حجم از خدمت فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه روحانیون در عصر ما هم مظلوم هستند و هم محروم تصریح کرد: روحانیون مظلوم هستند از این جهت که مردم تصور می‌کنند که زندگی راحتی دارند و مظلوم هستند برای اینکه در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات گفت: مردم تمام روحانیون را با تعداد اندکی که مسئولیتی دارند یا شاغل هستند مقایسه می‌کنند درحالی‌که اکثر روحانیون تنها به شئون طلبگی مشغول‌اند و درآمدی جز شهریه ندارند.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات در تلاش است که خدماتش هدفمند با اهداف حوزه باشد افزود: مرکز خدمات پشتیبان آرمان‌ها، مأموریت و رسالت روحانیت است و دستیابی به این هدف موجب شده است که خدمات مرکز، هدفمند با اهداف حوزه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: تلاش ما بوده است که خدمات خود را از خدمات صرفاً مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی گسترش داده و جامعه هدف مرکز را از خود روحانیت به خانواده و فرزندان که نقش ویژه‌ای در مأموریت روحانی دارد توسعه دهیم.

وی ابراز داشت: مرکز خدمات، نهادی برای حمایت از صنف روحانیت نیست، بلکه از کسانی حمایت می‌کند که برای تحقق اهداف حوزه و گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) تلاش می‌کند.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: تلاش ما این است که خدمات را از جنبه صرفاً مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی گسترش دهیم و بر این اساس جامعه هدف مرکز خدمات از خود روحانیت به خانواده و فرزندان که نقش ویژه‌ای در مأموریت روحانی دارد توسعه داده شده است.

وی گفت: گاهی یک احوالپرسی ساده از یک روحانی معمر که سال‌ها برای گسترش دین اسلام تلاش کرده است ارزشی بیشتر از خدمات مادی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ویژه خانواده طلاب افزود: در سال تحصیلی 91-90 در کل کشور حدود 8 هزار فرزند روحانی ممتاز تحصیلی داشتیم درحالی‌که در سال جاری بیش از 36 هزار نفر در سطح کشور ممتاز تحصیلی شدند که مطمئناً یکی از دلایل آن تشویق‌های صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مجمع نمایندگان طلاب مجموعه خوب و ارزشمندی است که اعضای آن برگزیدگان طلاب و فضلای یک شهر و استان هستند و می‌توانند در حوزه تأثیرگذار باشند.
رئیس مرکز خدمات گفت: مجمع نمایندگان طلاب می‌تواند اهدافی را مشخص و برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی 5 ساله داشته باشد؛ برای مثال اعضای مجمع می‌توانند تلاش کنند که در شهر خود هیچ مسجدی بدون امام جماعت نباشد و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌توانند رابط مناسب و شبکه قابل اعتمادی بین مرکز خدمات و طلاب باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی برگزاری چنین جمع‌هایی را موجب افزایش همدلی و همراهی طلاب و فضلای حوزه دانست و ادامه این جلسات را خواستار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌های فراوانی برای شکستن این انقلاب انجام دادند که هر کدام کافی بود یک کشور را ساقط کند ولی به فضل پروردگار و عنایت ولی‌عصر(عج) و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند.

رئیس مرکز خدمات گفت: دشمنان امروز با استفاده از تبلیغات فراوان در فضای مجازی سعی می‌کنند نشان دهند انقلاب هیچ نقطه مثبتی نداشته است که البته این رفتار آنها به دلیل قدرت یافتن جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تشیع به این اندازه هجوم علیه تشیع نبوده است، گفت: در شرایط امروز بر ما لازم است که نقاط قوت را بشناسیم و بگوییم و خواهان اصلاح نقاط ضعف باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه امروز باید نهضت خدمت به مردم در روحانیت بیشتر شود گفت: تواضع و محبت به مردم رمز موفقیت روحانیت است.

در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین ربانی به سؤالات برخی از طلاب در مورد خدمات مرکز پاسخ داد.
در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام قربانی نماینده طلاب شهرستان قائن از خدمات فرهنگی و عاطفی و خدمات هدفمند مرکز خدمات قدردانی و ابراز امیدواری کرد این رویکرد در آینده نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/138
 
 
 
 
https://qomnews.ir/vdcfc1dv.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما