جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 62919
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

باید در کنار نقد سازنده به دنبال رفع مشکلات باشیم/برخی با سخنان خود اولویت‌ها را زیر و رو نکنند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: ضرورت دارد که در کنار نقد سازنده به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم و در اظهار نظرهای خود باید خدا، اسلام و نظام اسلامی را در نظر بگیریم.
باید در کنار نقد سازنده به دنبال رفع مشکلات باشیم/برخی با سخنان خود اولویت‌ها را زیر و رو نکنند
باید در کنار نقد سازنده به دنبال رفع مشکلات باشیم/برخی با سخنان خود اولویت‌ها را زیر و رو نکنند
به گزارش قم نییوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با بیان اینکه نظام اجتماعی سالم بر پایه خانواده است، گفت: امروز مواجه با باورهای غلطی هستیم و برخی تصور می‌کنند که ازدواج برای سنین 25 سال بیشتر است و این فرهنگ رواج یافته و این با فرهنگ اسلام سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه ازدواج‌های بالای 30 سال و مهریه‌های سنگین غلط است، بیان کرد: چنین مهریه‌هایی از سوی پیامبر مورد نکوهش و توبیخ قرار گرفته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مجلس و دولت باید در برنامه‌های خود پیوست شکل گیری خانواده و افزایش متناسب جمعیت داشته باشند، بیان کرد: چنین پیوستی باید در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و در پرتو این مسئله نیز خیلی از اقدامات باید انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید ازدواج سالم، بهنگام و به موقع در جامعه برای کاهش آسیب‌های روحی و اجتماعی ترویج شود، اضافه کرد: از موسسات خیریه، نهادهای مسؤول و همه کسانی که برای شکل گیری خانواده و ازدواج تلاش می‌کنند تقدیر می‌کنیم؛ در همین قم موسسات خیریه مردم نهاد داریم که برای شکل گیری خانواده‌ها تلاش می‌کنند.

اعرافی گفت: برای اینکه ازدواج رواج یابد، باید در ملاک‌های مادی سهل و روان بود و دقت‌ها را بر روی ملاک‌های معنوی و اخلاقی متمرکز کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و همچنین میلاد امام عصر(عج) بیان کرد: امروز پاسداران ما حسن حصین در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر منطقه هستند، این حسن حصین مورد کینه و عداوت دشمنان اسلام قرار گرفته است؛ دنیا بداند همه ملت ایران پاسدار و بسیجی هستند و برای دفاع از اسلام و مقاومت در کنار پاسداران حضور دارند و از ایشان حمایت می کنند.

وی گفت: این خیال که ایران را تکه تکه کرده و این گروه و آن گروه را مورد تحریم قرار داده تا ملت را از هم جدا کنید، خیالی باطل است، ملت در پرتو رهبری معظم کنار هم حضور داشته و راه انقلاب را پیش خواهند برد.

اعرافی با اشاره به جبهه گیری شدیدتر و کم سابقه در برابر گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی تاکید کرد: امروز استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای در کنار هم قرار گرفته و برای ضربه وارد کردن به پیکره انقلاب و ملت بزرگ وارد میدان سختی شده‌اند و در همه حوزه‌ها طرح‌های متنوعی را طراحی کرده و در صدد اجرای آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه این صف آرایی بسیار سنگین وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند، گفت: همه ما باید بدانیم در چه میدانی قرار داریم و چه توطئه‌های سنگینی در حال طراحی است؛ ضرورت دارد که در کنار نقد سازنده به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم و در اظهار نظرهای خود باید خدا، اسلام و نظام اسلامی را در نظر بگیریم.

امام جمعه قم بیان کرد: انتظار است که گروه‌ها، مقامات و شخصیت‌ها این معرکه سنگین را مد نظر قرار داده و از اولویت‌ها غفلت نکنند؛ ما نباید به دشمن یاری برسانیم بلکه باید با کار، تلاش و سخن سنجیده به انقلاب و ملت و پیشرفت کشور یاری برسانیم.

وی تاکید کرد: امروز رهبری ما در معرض دشمنی همه دشمنان خدا و رسول خداست و باید ایشان را یاری کنیم و نباید با سخنان خود اولویت‌ها را زیر و رو کرده و به جبهه مستحکم اسلامی ضربه بزنیم.

اعرافی تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این روزها شاهد هستیم گروه‌های ما از شبکه‌های فناوری غیرداخلی در حال خروج هستند؛ باید با استفاده از آنها زمینه رشد و تعالی کالای داخلی و فناوری‌های داخلی را فراهم کنیم.

وی گفت: امروز به شکل بی سابقه در سراسر دنیای اسلام جبهه منطقی و استوار با پیشگامی ایران اسلامی شکل گرفته است؛ در سال گذشته پاسداران جبهه مقاومت بر اهریمن تروریسم وابسته به استکبار پیروز شدند و امروز ارکان صهیونیست و استکبار متزلزل شده است.

امام جمعه قم تاکید کرد: امروز بیش از هر دوره دیگری آمریکا، صهیونیست‌ها و وابستگان آنها در منطقه از اقتدار مقاومت هراس داشته و ترس بر ارکان نظام سلطه سایه افکنده است؛ آنها باید بدانند دوره‌ای که شما بی رقیب وارد مسابقه شده و بزن در رو داشته باشید گذشته است.

وی بیان کرد: امروز زنجیره مقاومت اسلامی و پیروان شهدا با تمام تلاش و توان در سراسر جهان اسلام در مقابل نقشه‌های شما ایستاده و هیچ کدام از این نقشه‌ها به سرانجامی نخواهد رسید.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgyy93.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما