کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عذرخواهی و پافشاری مدیر جامعة المرتضی بر درستی ایده‌اش: تنها یک ایده کلی از کشور قم مطرح شد / گله از کج فهمی مخاطبان/ زمام سگ هار تلگرام در دست بیگانگان است

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 31 فروردين 1397 ساعت 23:21

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش، مدیر جامعة المرتضی و مطرح کننده ایده کشور قم، پس از بازخواست از سوی علما و نهادهای حوزوی، در یادداشتی، به انتقادات حوزویان و‌مردم پاسخ گفت.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین زادهوش، مدیر جامعه المرتضی و مطرح کننده ایده تشکیل کشور مذهبی قم، در یادداشتی که در قم پرس منتشر شده است، به انبوه انتقادات علما و نهادهای حوزوی و مردم در فضای مجازی پاسخ گفت. متن یاد یادداشت مدیر جامعه المرتضی را در زیر می‌خوانید:

طلیعه ماه شعبان المعظم ایده و پیشنهادی را با هدف بهره مندی حوزه مقدسه علمیه از ظرفیت های بین المللی برای ارتقاء تاثیرگزاری و نشر بیشتر معارف اهل بیت علیهم السلام درقالب یادداشتی کوتاه در برخی از گروه های طلبگی منتشر کردم. در زمانی بس کوتاه صدها تایید و رد و نقد و طنز و سوال بطور خصوصی و عمومی و در رسانه های داخلی و خارجی پیرامون این پیشنهاد مطرح شد. نظر به اینکه امکان پاسخ های جداگانه برای همه این نظرات و بویژه سوالات میسور نبود بنابه پیشنهاد دوستان عزیزم توضیحی البته کوتاه در چند گزاره مینگارم:

1عنایت داشتم که این یادداشت صرفا با نام شخصی و حقیقی خودم باشد ولی بعدا متوجه شدم مدیر محترم کانال " نامه های حوزوی" که این یادداشت را بازنشر دادند عنوان حقوقی و مسئولیت بنده را نیز اضافه کرده اند. ( البته اطمینان دارم که ایشان خواسته اند مطلب بیشتر دیده شود.) همین کانال بلافاصله بعد از انتشار نوشته بنده ، دو نقد غیر مقبول را منتشر کرد وعلیرغم تاکید و اصراری که بنده و دیگران کردیم از درج و نشر مطالبی که در توضیح و دفاع بود خودداری کرد.

2-    همانگونه که در اصل یادداشت بطور شفاف و روشن آمده ، سخن و پیشنهاد نویسنده ناظر بر استقلال شهر مقدس قم و یا حوزه علمیه به معنای عام و گسترده نبوده تا کسانی سراسیمه سخن از تجزیه و غیره بزنند. (و البته بنده نیز تا اندازه ای به فهم مخاطبین اکتفا کردم که گویا در باره بعضی از آنها اشتباه کرده ام. ) سخن حقیر از ارتقاء نهاد مدیریتی و نهادهای مرکزی و اقماری حوزه علمیه در تراز بین المللی بود تا آنجا که بتواند با صدای بلندتر و حضور پررنگ تری صلای دین و ولایت را به گوش مخاطبان جهانی خود برساند . چرا که از یکسو حوزه علیمه صانها الله عن الحوادث با همه ظرفیت ها و توانمندیهای علمی ومعنوی و مدعای سراسر حقیقت خود هنوز درون گراست و با اینکه در تعریف ماموریت خویش عرصه های جهانی را مدنظر دارد ولی عملا عزم خود را برای ورود کامل و نقش آفرینی در این عرصه جزم نکرده است و از سویی نیز انفعال و ضعف نمایندگی های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی در سایر کشورها بگونه ای است که نه تنها به صدور انقلاب و تبلیغ معارف اسلام ناب محمدی ص اهتمامی ندارند بلکه گاهی سد راه نیز می شوند.

3-    برای تقریب به ذهن مثالی به واتیکان زدم و چون مخاطب اصلی بنده فضلای محترم بودند آنها میدانستند که " التشبیه یقرب من جهه و یبعد من جهات" تشبیه انسان را از یک جهت به واقعیت نزدیک و از جهاتی دور میکند. برخی تا آنجا پیش رفتند که طول و عرض و مساحت این شهرک تشریفاتی را هم اندازه گرفتند. بنده سفرهای متعدد به واتیکان و ملاقات ها و گفتگوهای مهمی با مقامات ارشد کلیسایی ومطالعات و شرکت در مراسم مختلف انها ( در کشورهایی مانند ایتالیا –فرانسه –آلمان – فیلیپین – امریکا و برزیل ) داشته ام و هرگز خاک پاک فیضیه را با مجسمه های زرین کلیسای سن پیترو و کتاب ولایت فقیه امام راحل قدس سره را با محرفات مزامیر و زعامت ابراهیم گونه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب روحی له الفداء و نفسی له الوقاء را با پاپ های ویترینی مقایسه نمیکنم تا کسانی خوف از واتیکانیزه شدن قم و سکولاریزه شده روحانیت شیعه داشته باشند.

4-    البته یادداشت بنده صرفا طرح یک ایده و پیشنهادی کلی بوده و برخی از عزیزان انتظار داشتند که بمثابه طرحی تفصیلی و همه جانبه ، کلیات و جزئیات و راهبردها و ... در آن ذکر شود و البته امیدوارم بعد از دوران گذار و فهم دقیق از اصل ایده ، کسانی به تدوین طرح و اقدام واجرای آن اهتمام نمایند.

5-    در اینجا به یک اشتباهی که حقیر مرتکب شدم اعتراف میکنم و آن اینکه پیام رسانان خارجی همچون تلگرام که زمام و افسار آن همچون سگی هار در دستان بیگانگان باشد و فضای کثیف و آلوده آن جولانگاه لوده گان و نامحرمان باشد جای مناسبی برای طرح حرفهای حسابی و و مذاکرات عالمانه نیست.

6-    در پایان ضمن تشکر مجدد از همه خیراندیشان و صاحب نظران ارجمندی که اظهار لطف فرمودند تشکر میکنم . از روحانیون عزیزی که بخاطر طرح این موضوع و طنزپردازیهای زشت و زیبا و طعن های پیرامونی آزرده خاطر شدند اعتذار می جویم و قدم و قلم مجاهدان گمنامی را که از حوزه های علمیه به خاور و باخترهجرت کرده اند و بمقتضای کریمه ی: انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی. در کمال اخلاص و نهایت عسرت به نشر و تبلیغ معارف الهیه می پردازند بوسه میزنم.

امیدوارم تحقق کامل این وعده ی حتمی را در همین زمان شاهد باشیم که فرمودند: " .... دانش دین از شهر قم می جوشد و به سایر شهرها میرسد تا آنجا که مستضعفی در دین باقی نمی ماند . اهل قم جانشینان حضرت حجت (سلام الله علیه هستند) و این اتفاق زمانی است که ظهور قائم ما نزدیک است. "

کسانی که مایل به مشارکت در تحقق این وعده الهی و تبلیغ جهانی دین هستند میتوانند نهادهای دینی همچون " جامعه المرتضی ع" را یاری دهند.
والسلام
احمد زادهوش سوم شعبان المعظم1439
قم المقدسه عش آل محمد (ص)

انتهای پیام /۱۰۵


کد مطلب: 62931

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62931/عذرخواهی-پافشاری-مدیر-جامعة-المرتضی-درستی-ایده-اش-تنها-یک-ایده-کلی-کشور-قم-مطرح-گله-کج-فهمی-مخاطبان-زمام-سگ-هار-تلگرام-دست-بیگانگان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir