شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 62947
منبع : خبرگزاری فارس
در ديدار فرمانده سپاه علي ابن ابيطالب مطرح شد

ارزش نيت و عمل مؤمن از ديدگاه آيت‌الله علوي گرگاني

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد با بيان حكايتي از پيامبر اكرم(ص) به بيان ارزش نيت و عمل مؤمن پرداخت.
ارزش نيت و عمل مؤمن از ديدگاه آيت‌الله علوي گرگاني
ارزش نيت و عمل مؤمن از ديدگاه آيت‌الله علوي گرگاني
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب و مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی ابن ابیطالب اظهار کرد: امیر مومنان(ع) در برخی از خطبه‌ها خود و دیگران را به تقوا توصیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شما نیز هر نصیحتی که دارید باید ابتدا شامل حال خودتان باشد؛ یاد گرفتن تنها مربوط به بشر نیست بلکه پیامبر اکرم(ص) نیز از سوی خداوند آموزه‌هایی فرا می‌گرفتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دستورات اسلامی به انسان‌ها ادب می‌آموزد گفت: این امر سبب می‌شود کلام بزرگان را با جان و دل قبول ‌کنیم و در مقام عمل نیز محقق سازیم. ایمان و عمل با یکدیگر هستند و ایمان بدون عمل اثر ندارد.

وی با اشاره به حکایتی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) با اصحاب به سوی نخلستان‌های بیرون مدینه رفتند و به نهر آبی برخورد کردند که عبور از آب مشکل بود. ایشان سنگی گذاشتند تا عبور کنند و با خود زمزمه کردند چه خوب بود اگر فردی در این مکان پلی احداث می‌کرد تا افراد به آسانی عبور کنند. یکی از اصحاب بیان کرد کاش پولی برای احداث پل داشتم و فرد یهودی که این ندا را شنیده بود به احداث پل عمل کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند نیت مؤمن بهتر از کافری است که پل را احداث کرده است. بعدها از امام رضا(ع) در این زمینه سؤال کردند که بیان کرد صحابه پیامبر ایمان داشت و اگر پلی احداث می‌کرد با ایمان به خدا این کار انجام می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا می‌شود در عمل و رفتار و کردار خود سعی و تلاش کنید که عملتان با ایمان همراه باشد.

حجت‌الاسلام سیدحسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی ابن ابیطالب نیز در ابتدای این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده که سراسر عزت، افتخار و سربلندی برای ملت ایران و همه دلسوزان نظام ارزشمند اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: این ایام به دلیل ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) روز پاسدار نامگذاری شده بنابراین بر خود وظیفه دانستیم تا از فرمایشات شما بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqwn-.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما