شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 62964
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ای برای معرفی اسلام واقعی است

قم نيوز : عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور طلاب خارجی در مسابقات قرآنی را زمینه ای برای معرفی اسلام واقعی در جهان دانست و گفت: به برکت قرآن، با برگزاری و حضور طلاب خارجی در این مسابقات، معارف و فرهنگ قرآنی به تمام جهان صادر می‌شود.
برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ای برای معرفی اسلام واقعی است
برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ای برای معرفی اسلام واقعی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی درخصوص دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام اظهار کرد: قرآن برنامه زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها است که از عالم غیب و ملکوت بر ما نازل شده است و محور و اساس زندگی افراد را تشکیل می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه در قانون اساسی هم آمده است که جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر توحید و وحی است که این اهمیت و توجه دوچندان نظام و جمهوری اسلامی به قرآن کریم که الفاظ و محتوای آن از عالم غیب است را می‌رساند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اهداف نظام ما که مبتنی بر وحی است، عبارتند از توازن و عدالت اجتماعی، عزت، اقتدار، استقلال و آزادی که جزو شعارهای انقلاب ما نیز بوده‌اند و همه اینها نشاندهنده این است که محور اصلی اهداف انقلاب اسلامی ما قرآن کریم بوده است.
وی تصریح کرد: نظام ما اگر بخواهد که اهداف انقلاب را دنبال کند باید توجه بیشتری به قرآن و انس با آن داشته باشد و برگزاری مسابقات قرآنی یکی از راه‌های توجه و اهمیت به این کتاب الهی و برنامه مدون زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها است.
عبداللهی با اشاره به برگزاری این مسابقات در قم گفت: برگزاری مسابقات قرآنی، آن هم در شهر مقدس قم که ام القرای جهان اسلام است، بدون شک برکات معنوی بسیار فراوانی خواهد داشت که یکی از مهمترین آنها آثار معنوی قرآن در فرهنگ عمومی این شهر است.
وی حضور طلاب خارجی در مسابقات قرآنی را زمینه‌ای برای معرفی اسلام واقعی در جهان دانست و افزود: به برکت قرآن، با برگزاری و حضور طلاب خارجی شیعه و سنی در این مسابقات، معارف و فرهنگ قرآنی به تمام جهان صادر می‌شود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgty93.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما