شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 62974
منبع : خبرگزاری فارس
در اوزان 82، 87 و 97 كيلوگرم انتخابي تيم ملي صورت گرفت

درخشش فرنگي‌كاران قم با 3 مدال طلا و برنز

قم نيوز : كشتي‌گيران قم در راه به دست آوردن مجوز حضوردر بازي‌هاي آسيايي 2018 و پيكارهاي جهاني كشتي فرنگي موفق به كسب سه مدال طلا و برنز انتخابي تيم ملي شدند.
درخشش فرنگي‌كاران قم با 3 مدال طلا و برنز
درخشش فرنگي‌كاران قم با 3 مدال طلا و برنز
به گزارش قم نیوز نمایندگان هیأت کشتی استان قم در هفت وزن مجوز حضور در پیکارهای انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را داشتند اما دو نفر آنها به میدان نرفتند و از بین پنج نفر باقی مانده، سه کشتی‌گیر روی سکوهای برتر رفتند.

این در شرایطی است که دور نخست مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان به میزبانی سالن شهدای هفتم‌تیر تهران به انجام رسید و کشتی‌گیران قم در اوزان 55، 77، 72، 87 و 97 کیلوگرم برابر حریفان خود به روی تشک رفتند و در سه وزن 82، 87 و 97 کیلوگرم به مدال رسیدند.

با توجه به اعلام اسامی کشتی‌گیران دارای مجوز حضور در این پیکارها از سوی فدراسیون کشتی، علی قربانی، علیرضا نجاتی، محمدجواد رضایی، هادی علیزاده‌پورنیا، مهدی ابراهیمی، علی قیطاسی و علی‌اکبر حیدری هفت سهمیه قم در کشتی فرنگی و روح‌الله نعمتیان تنها سهمیه قم در کشتی آزاد بودند.

اما با صلاحدید کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران، علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی به دلیل اینکه دارای شرایط همراهی تیم ملی جوانان را دارند، در این پیکارها به میدان نرفتند تا خود را برای اعزام به پیکارهای آسیایی و جهانی سال 2018 جوانان آماده کنند.

سرشناس‌ترین کشتی‌گیر قم در این انتخابی هادی علیزاده‌پورنیا است که با انگیزه بالا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در وزن 77 کیلوگرم عملکرد خوبی تا مرحله نیمه نهایی داشت اما با قبول شکست برابر پژمان پشتام در نهایت رتبه هشتم رده‌بندی این وزن را کسب کرد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم مهدی ابراهیمی با نتیجه بر یک نماینده مازندران را شکست داد تا ضمن قهرمانی، جواز ورود به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را به دست بیاورد، همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم علی‌اکبر حیدری با ایستادن در مکان نخست مدال طلا را کسب کند و در وزن 87 کیلوگرم علی قیطاسی از قم سوم شد و برنز گرفت.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdchkwn-.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما