شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : 62977
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت دوومیدانی استان قم خبر داد

دوومیدانی قم در کمین سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی آسیا

قم نيوز : رئیس هیأت دوومیدانی استان قم گفت: امسال یکی از اولویت‌های خود را کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال 2018 قاره آسیا قرار داده‌ایم.
دوومیدانی قم در کمین سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی آسیا
دوومیدانی قم در کمین سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی آسیا
به گزارش قم نیوز علی رضایی امروز اظهار کرد: بازی‌های آسیایی به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی قاره کهن هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و در بین تک تک کشورهای قاره به اندازه بازی‌های المپیک کسب مدال و رفتن روی سکوهای برتر تمام رشته‌های آن اهمیت و اعتبار دارد.

وی ادامه داد: در کشورمان نیز هم کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به این رخداد بزرگ ورزشی دارند، در واقع به بازی‌های آسیایی به عنوان پیش مقدمه حضور موفق در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک نگاه می‌شود.

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم افزود: دوومیدانی همواره یکی از رشته‌های موفق و مدال‌آور بازی‌های آسیایی بوده و دوومیدانی قم نیز این افتخار را دارد که در دوره‌های قبل این بازی‌ها با حضور درخشان دوومیدانی‌کار پرتوانی همچون محمدمحسن ربانی سهمیه بازی‌های آسیایی را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این هیأت ورزشی که افتخارات زیادی از جمله کسب تنها مدال طلای تاریخ پرش با نیزه دوومیدانی ایران در تمامی ادوار مسابقات قهرمانی آسیا توسط محمدمحسن ربانی در پیکارهای آسیایی سال 2007 اردن را در کارنامه دارد، هم اکنون در نقشه کسب سهمیه چند اعزام مهم برون‌مرزی سال 2018 است.

رضایی خاطرنشان کرد: ربانی در این رشته ورزشی هم اکنون رکورددار ایران است و هنوز هیچ پرنده‌ای به وی نرسیده، ورزشکاری که در حال حاضر به عنوان مجرب‌ترین مربی رشته پرش با نیزه تجارب سال‌ها حضور موفق خود در میادین برون‌مرزی را در اختیار نسل جوان قرار می‌دهد.

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم در پایان اظهار کرد: اما دوومیدانی قم با داشتن نفراتی همچون محمدحسین اسکندری، رضا ملک‌پور و چندین چهره مستعد دیگر در سال جاری به دنبال کسب سهمیه‌های مسابقات مختلف برون‌مرزی از جمله بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca0oni.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما