کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله علوی گرگانی: توجه به امر به معروف و نهی از منکر برای طلاب ضروری است

خبرگزاری مهر , 2 ارديبهشت 1397 ساعت 14:15

یکی از مراجع تقلید با تأکید بر توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: خداوند برای اهل علم‌ نشانه‌هایی قرار داده است و نشانه روحانیون امر به معروف و نهی از منکر است.


به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) شهرستان نیشابور اظهار داشت: طالبان علم و دانش و عالمان در پیشگاه خداوند متعال مقام و جایگاه والایی دارند.

وی افزود: خداوند به همه انسان‌ها استعدادهایی داده است و انسان برای استفاده از آن استعدادها باید رنج و زحمت بکشد.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: رشته روحانیت،‌ رشته انبیا است و در این راه باید بسیار مراقب بود چرا که در آینده از شما در جامعه استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان‌ها صفاتی داده است که انسان‌ها باید از آن‌ها بهره ببرد، ادامه داد: خداوند به انسان‌هایی کمک می‌کند که این صفات را بشناسند و نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

تأکید بر برگزاری نماز جماعت

آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت اهتمام به نماز جماعت، اظهار کرد: طلاب اگر می‌خواهند به مقام و منزلت برسند باید توجه ویژه‌ای به نماز جماعت داشته باشند چرا که نخستین اصلی که یک روحانی باید به آن توجه داشته باشد، برگزاری نماز جماعت است.

وی در ادامه با اشاره به برکات زکات عنوان کرد: زکات به معنای تزکیه مال و بدن است، طلاب و روحانیون باید علاوه بر پرداخت زکات، مردم را نیز به این کار دعوت و تشویق کنند چرا که تبلیغ، زمانی در جامعه تأثیر دارد که خود مبلغ نیز آن کار را انجام دهد.

این مرجع تقلید به بیان ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و گفت: خداوند برای اهل علم‌ نشانه‌هایی قرار داده است و نشانه روحانیون و طلاب نیز امر به معروف و نهی از منکر است؛ طلاب و روحانیون باید در هر زمان و مکانی که شرایط مهیا بود به انجام این کار مهم بپردازند.

وی در پایان با بیان اینکه طلاب باید بدانند که در راه انبیا و اولیا الهی قدم گذاشته‌اند، گفت: طلاب باید آفات طلبگی را بشناسند و از آنچه که مانع از کسب علم می‌شود، دوری کنند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 63004

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/63004/آیت-الله-علوی-گرگانی-توجه-امر-معروف-نهی-منکر-طلاب-ضروری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir