يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 63009
منبع : خبرگزاری فارس

صيد 300 عنوان و مدال توسط كاراته‌كاهاي قم

قم نيوز : كاراته به عنوان يكي از موفق‌ترين رشته‌هاي انفرادي ورزش قم در سال 1396 موفق به كسب بيش از 300 عنوان و مدال از ميادين داخلي و برون‌مرزي شد.
صيد 300 عنوان و مدال توسط كاراته‌كاهاي قم / كاراته روياي ورزش قم را محقق مي‌كند
صيد 300 عنوان و مدال توسط كاراته‌كاهاي قم / كاراته روياي ورزش قم را محقق مي‌كند
به گزارش قم نیوز کاراته رشته‌ای رزمی و فوق‌العاده مورد علاقه قمی‌ها به شمار می‌رود، رشته‌ای که در بین ورزش‌های انفرادی دارای بیشترین تعداد باشگاه‌ فعال و حرفه‌ای است و هر یک از این باشگاه‌ها از مربیان و ورزشکاران متعددی برخوردار هستند.

این رشته ورزشی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب همواره قهرمانان و افتخار آفرینان زیادی در ورزش قم داشته، به طوری که ترکیب تیم ملی کاراته ایران در مقاطعی از این دهه به شکل ثابت متشکل از کاراته‌کاهای شاخص استان قم بود و هدایت تیم ملی نیز بر عهده غلامرضا دباغیان سرمربی مشهور این رشته از استان قم بود.

 

* نریمان: کاراته پرچم‌دار موفقیت‌های ورزش قم است

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کاراته در حال حاضر نیز پرچم‌دار رشته‌های انفرادی در موفقیت‌های کسب شده ورزش قم از میادین داخلی و به ویژه برون‌مرزی است، البته چند رشته ورزشی موفق دیگر هم داریم.

حمید نریمان تصریح کرد: این رشته از ستاره‌ای درخشان در بخش کومیته به نام امیر مهدی‌زاده برخوردار است که در یک دهه اخیر به سه مدال طلا و برنز قهرمانی جهان، سه طلا و برنز قهرمانی آسیا، طلای دانشجویان جهان، طلای بازی‌های کشورهای اسلامی، طلای بازی‌های آسیایی و نقره جام جهانی کاراته دست یافته است و به واسطه مربیان خوبی که دارد پرورش قهرمانان جدید در این رشته و تداوم موفقیت‌های‌ مهدی‌زاده و دیگر قهرمانان این رشته کار سختی نیست.

 

* دباغیان: کاراته رویای ورزش قم را محقق می‌کند

سرمربی اسبق تیم ملی کاراته به خبرنگار فارس گفت: در حالی که ورزش قم در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب در هیچ رشته‌ای هرگز موفق به کسب سهمیه حضور در مهمترین و شاخص‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک نشده است، کاراته از سال 2020 و المپیکی که به میزبانی توکیو ژاپن برگزار می‌شود قمی‌ها را به گرفتن نخستین سهمیه المپیک امیدوار کرده است تا این رویای ورزش قم محقق شود.

غلامرضا دباغیان ابراز کرد: توزیع امتیازات برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک دو سال آینده از مسابقات 2018 قهرمانی آسیا آغاز می‌شود و هم اکنون دو کاراته‌کا به نام‌های امیر مهدی‌زاده و محمد شایگان نمایندگان قم در اردوی تیم ملی اعزامی به این مسابقات هستند، ضمن اینکه سعید علی‌پور دیگر نامزد کسب سهمیه آسیا به شمار می‌رود و در رده‌های پایه نیز امسال چند کاراته‌کای قم به پیکارهای آسیایی می‌روند.

 

* سفیدپوشان در اندیشه مدال بازی‌های آسیایی

کاراته‌کاها که به سفیدپوشان نیز معروف هستند، امسال علاوه بر پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا، در سال جاری بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را نیز پیش‌رو دارند و مسابقات قهرمانی جهان نیز در راه است، بنابراین کاراته امسال یکی از رشته‌های پرمشغله ورزشی در استان قم است و با توجه به برخورداری از ورزشکاران آماده، نوید سالی پرمدال را به ورزش‌دوستان قمی می‌دهد.

 

* برخوردار: سال خوبی را پشت‌سر گذاشتیم

خبرنگار فارس به بهانه سال پرکار و مهمی که پیش‌روی کاراته و کاراته‌کاهای استان قم قرار دارد به سراغ رئیس هیأت کاراته استان قم رفت و علیرضا برخوردار در این گزارش اظهار کرد: سال خوبی را پشت‌سر گذاشتیم اما کارهای بسیاری در سال جدید باید انجام دهیم تا کاراته همچنان به درخشش خود ادامه بدهد.

 

* درخشش کاراته‌کاهای قم با کسب مدال‌های جهانی سال 96

در سال 1396 با درخشش امیر مهدی‌زاده نشان نقره بازی‌های جهانی این رشته نصیب کاراته قم شد، ضمن اینکه دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز سهم کاراته قم از پیکارهای قهرمانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آسیا بود و کاراته قم از لیگ جهانی این رشته نیز دو طلا و دو برنز کسب کرد.

 

* کاراته قم و کسب 26 مدال میادین بین‌المللی برون‌مرزی

در این سال 26 مدال رنگارنگ شامل 11 طلا، 10 مدال نقره و پنج نشان برنز نیز با درخشش کاراته‌کاهای قم از مسابقات بین‌المللی این رشته در سبک‌های مختلف به دست آمد، ضمن اینکه کاراته‌کاهای قم از رقابت‌های بین‌المللی برگزار شده در داخل کشور نیز 59 مدال طلا، 48 نقره و 79 برنز صید کردند.

 

* فعالیت 7 داور کاراته قم با درجه آسیایی

موفقیت‌های هیأت کاراته استان قم به این مدال‌ها ختم نمی‌شود زیرا در سال 1396 علاوه بر کاراته‌کاهای قم، دیگر نیروهای فعال در کاراته نظیر داوران این رشته نیز برای ورزش قم اعتبار کسب کردند، به طوری که هم اکنون کاراته قم دارای هفت داور با درجه آسیایی در هر دو بخش کاتا و کومیته است.

 

* 37 مدال کاراته‌کاهای قم از میادین کشوری و انتخابی تیم ملی

در شرایطی که کاراته باشگاه‌های فعال، مربیان با دانش و ورزشکاران مستعدی در قم دارد، حضور یک مربی از استان قم در کادر فنی تیم‌های ملی، کسب 37 مدال شامل 6 طلا، 11 نقره و 20 برنز از پیکارهای کشوری و انتخابی تیم‌های ملی نیز دیگر دستاورد کاراته قم محسوب می‌شود.

مقام‌های کاراته قم در مسابقات لیگ‌های کشوری این رشته شامل دو عنوان قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و یک مقام سومی است و 15 تن از چهره‌های شاخص کاراته قم اعم از قهرمانان‌، داوران و مربیان این رشته در سال قبل مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند و در 10 مورد به استقبال عزیزان قهرمان رفتیم و از آنها تجلیل شد.

تیم‌های قمی حاضر در لیگ‌های کاراته کشور 16 تیم بودند که چهار تیم در بخش بانوان و 12 تیم به عنوان نماینده قم در قسمت مردان به میدان رفتند، ضمن اینکه هیأت کاراته قم سه لیگ استانی در بخش مردان و دو لیگ استانی در قسمت بانوان در این سال برگزار کرد.

 

* 22 دوره آموزشی برای ارتقاء دانش کاراته‌کاهای قم

هفت دوره استاژ و ارتقاء داوری، 13 دوره مربیگری و فنی، دو کارگاه و سمینار آموزشی مهمترین فعالیت‌های هیأت کاراته قم در حوزه آموزش به شمار می‌روند، ضمن اینکه 58 اعزام شامل 30 اعزام در بخش مردان و 28 اعزام ویژه بانوان به رقابت‌های کشوری و انتخابی تیم ملی در این سال صورت گرفته است.

 

* میزبانی 6 رویداد کشوری و اردوی تیم ملی کاراته

اجرای 16 برنامه فرهنگی، میزبانی 6 رویداد کشوری و اردوی تیم ملی، برگزاری 83 مسابقه استانی، کسب چهار عنوان قهرمانی، پنج نایب‌قهرمانی و چهار مقام سومی در بخش تیمی و برگزاری 12 اردوی داخلی دیگر فعالیت‌های سال قبل هیأت کاراته قم به شمار می‌روند.

 

* دعوت 47 کاراته‌کای قم به اردوی تیم‌های ملی

همچنین هیأت کاراته قم در این سال دارای 47 کاراته‌کای دعوت شده به اردوی تیم‌های ملی بود، ضمن اینکه پنج کاراته‌کای قم به عنوان عضو ثابت تیم‌های ملی راهی رقابت‌های برون‌مرزی شدند و در مجموع این رشته دارای 3516 ورزشکار سازمان یافته است که 2474 نفر در بخش مردان و 1042 نفر در قسمت بانوان بیمه شده‌اند.

 

* کاراته برترین هیأت ورزشی قم

رئیس هیأت کاراته استان قم در بخش پایانی این گزارش اظهار کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از عملکرد هیات‌های ورزشی این استان توسط اداره کل ورزش و جوانان توانست برای دومین سال متوالی عنوان برترین هیأت ورزشی قم را به دست بیاورد و امسال نیز جزو مدعیان تکرار کسب این عنوان ارزشمند است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchwvn-.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما