کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله نوری همدانی: مسئولان مشکل آلودگی و ریزگردها را حل کنند/ تأکید بر توجه به ورزش

خبرگزاری مهر , 2 ارديبهشت 1397 ساعت 15:40

یکی ار مراجع تقلید شیعیان گفت: وضعیت آلودگی و ریزگردها در استان‌هایی همچون اهواز و تهران زیاد است و مسئولان باید برای حل آن تلاش کنند.


به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: هر فردی وظیفه دارد به سلامت و بهداشت خود اهمیت دهد و نسبت به اوضاع بدن و دستگاه‌ها و اعضا بصیر و بینا باشد.

وی با تأکید بر این که هرکس خودش باید طبیب خود باشد، بیان داشت: سلامت انسان ارتباط بسیاری با غذایی که می‌خورد دارد و در این باره باید مراقب بود.

این استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: امام معصوم می‌فرمایند کسی که زیاد بخورد دچار بیماری می‌شود  اما فردی که کم می‌خورد بدنش سالم‌تر و خونش رقیق‌تر است.

وی اظهار کرد: بدن انسان موازین و قوانینی در سلامت دارد که باید آن را شناخت و به آن عمل کرد.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: ورزش نیز اهمیت بسیاری در سلامت دارد؛ حرکت نکردن موجب سستی می‌شود و حرکت بدن انسان را قوی می‌کند.

روح و روان انسان بر هم تأثیر می‌گذارند

وی با بیان این که جسم و روح انسان با یکدیگر ارتباط دارد، ادامه داد: این دو بر هم تأثیر می‌گذارند و باید سعی شود به آنچه اسلام گفته عمل شود.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر این که مشکل آلودگی و ریزگردها باید حل شود، تصریح کرد: وضعیت آلودگی در استان‌هایی همچون اهواز و تهران سنگین است و مسئولان باید برای آن چاره‌ای بیندیشند.

لزوم استفاده از بیابان و زمین‌های خالی در قم

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در قم از بیابان‌ها و زمین‌ها استفاده نمی‌شود هر زمین برای حاصلی مناسب است. زمین‌هایی برای کاشت زیتون مناسب است و باید به این موضوع فکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تأخیر در ازدواج مسئله مهمی است و این‌ها را نیز باید درست کرد.

انتهای پیام /137


کد مطلب: 63015

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/63015/آیت-الله-نوری-همدانی-مسئولان-مشکل-آلودگی-ریزگردها-حل-کنند-تأکید-توجه-ورزش

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir