دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 63036
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت‌الله سبحانی:

نظارت بر عرضه آرد و نان مصرفی قابل‌قبول نیست

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: در بخش نظارت بر آب مصرفی مردم قم زحمات ارزشمندی کشیده شده اما نظارت بر عرضه آرد و نان مناسب، ضعیف بوده و باید این ضعف برطرف شود.
نظارت بر عرضه آرد و نان مصرفی قابل‌قبول نیست
نظارت بر عرضه آرد و نان مصرفی قابل‌قبول نیست
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به حدیث شریف «النعمتان مجهولتان، الصحه والامان»، اظهار داشت: دو نعمت امنیت و سلامتی از جمله نعمت‌هایی هستند که انسان وقتی از آن‌ها بهره‌مند‌ است، به آن بی‌توجه بوده و هنگام از دست دادن آن‌ها، قدرشان را می‌داند.

وی با اشاره به افراد و نهادهای مؤثر در امر سلامتی مردم جامعه، افزود: در مرحله اول، پدر و مادر در هر خانواده باید به مباحث بهداشت و سلامتی آشنایی داشته و آن‌ها را به فرزندان خود منتقل کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در بخش دوم مدارس و آموزش‌ و پرورش باید نکات مهم بهداشتی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و در مرحله سوم رسانه‌ها نقش اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برای افزایش اهتمام به‌سلامتی در جامعه را بر عهده‌ دارند.

وی سستی در هرکدام از این مراحل را غیرقابل‌جبران دانست و تصریح کرد: باید از دولت به دلیل تعیین هفته مهم سلامت و تمام مسئولان که در راه ترویج سلامتی زحمت می‌کشند، تقدیر و تشکر کرد.

آیت‌الله سبحانی با انتقاد از کم‌کاری‌ها در بخش نظارت بر پخت و عرضه نان، عنوان کرد: متأسفانه در نانوایی‌ها، سبوس را از نان گرفته و با سوزاندن آن، تمام ویتامین‌های موجود در نان را از بین می‌برند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در بخش نظارت بر آب مصرفی مردم قم زحمات ارزشمندی کشیده شده اما نظارت بر عرضه آرد و نان مناسب، ضعیف بوده و باید این ضعف برطرف شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdch-vn-.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما