دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 63043
منبع : خبرگزاری فارس

موفقيت 9 ورزشكار قم در رويدادهاي فروردين / سال 97 فرصت درخشش در بازي‌هاي آسيايي

قم نيوز : 9 ورزشكار استان قم در رشته‌هاي مختلف ورزشي و در قالب تيم‌هاي مختلف استاني و ملي براي ورزش قم رد رويدادهاي فروردين ماه سال 1397 درخشيدند.
موفقيت 9 ورزشكار قم در رويدادهاي فروردين / سال 97 فرصت درخشش در بازي‌هاي آسيايي
موفقيت 9 ورزشكار قم در رويدادهاي فروردين / سال 97 فرصت درخشش در بازي‌هاي آسيايي
به گزارش قم نیوز در ورزش قم هم اکنون 44 هیأت ورزشی در ابعاد همگانی، قهرمانی، آموزشی، فرهنگی و سایر زمینه‌های ورزش فعالیت می‌کنند و بیش از 30 هیأت ورزشی نیز در هر دو بخش بانوان و  آقایان به فعالیت ورزشی می‌پردازند.

در طول سال برخی از ورزشکاران استان قم در ترکیب تیم‌های ملی و تعدادی دیگر در ترکیب تیم‌های استانی به مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی تیم‌ ملی، بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی اعزام می‌شوند و برای ورزش این استان موفقیت‌های متعددی کسب می‌کنند.

* رمضانی: سال 97 فرصت درخشش در بازی‌های آسیایی است

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: فعالیت‌های ورزش قم در سال 1397 در حالی جریان دارد که امسال برای ورزشکاران قمی و دیگر استان‌های کشورمان سالی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در ورزش قهرمانی به شمار می‌رود زیرا علاوه بر پیکارهای کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی، مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی 2018 برگزار می‌شود.

روح‌الله رمضانی افزود: این در حالی است که هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی شهر جاکارتای اندونزی از 27 مرداد تا یازدهم شهریور ماه سال جاری در شرق قاره کهن به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود و رقابت رشته‌ها در سه منطقه جاکارتا، حومه جاکارتا و پالم‌بانگ به انجام می‌رسد.

* پیروزمنش: به دنبال حداکثر سهمیه بازی‌های پاراآسیایی هستیم

رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم یکی از مهمترین دستاوردهای ورزش قم در رویدادهای برگزار شده فروردین ماه سال جاری را مرتبط با این هیأت ورزشی دانست و گفت: این دستاورد به موفقیت محمدرضا شعبانی ملی‌پوش قمی عضو تیم ملی پاراتکواندو ایران باز می‌گردد، ورزشکاری که راهی رقابت‌های آزاد تکواندو قهرمانی آفریقا در کشور مراکش شد و نشان نقره این پیکارها را به ارمغان آورد.

محمد پیروزمنش اضافه کرد: امسال که برای ورزشکاران سالم بازی‌های آسیایی اهمیت ویژه‌ای دارد، برای ورزشکاران فعال در هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی حائز اهمیت است و به دنبال حداکثر سهمیه این بازی‌ها هستیم.

*اعزام تکواندوکار قم به پرو

رئیس هیأت تکواندو استان قم از عضویت تکواندوکار قم در ترکیب تیم ملی خبر داد و افزود: محمد صفایی از رشته تکواندو به عنوان ملی‌پوش با تجربه این رشته یکی از ملی‌پوشان ورزش قم در فروردین‌ماه سال جاری است که سابقه کسب چندین مدال از میادین داخلی و بین‌المللی این رشته را دارد.

محمد جمشیدی عنوان کرد: صفایی به واسطه مدال‌هایی که از مسابقات قهرمانی کشور کسب کرده و سابقه‌ همراهی تمی ملی در تورنمنت‌های خارجی، از چهره‌های موفق این رشته به شمار می‌رود و هم اکنون در ترکیب تیم ملی تکواندو بزرگسالان ایران در اردوی آماده‌سازی این تیم در قاره آمریکای جنوبی و کشور پرو به سر می‌برد.


*شایگان نخستین طلایی کاراته قم در سال 97 است

رئیس هیأت کاراته استان قم به کسب نخستین مدال برون‌مرزی این رشته در سال 1397 اشاره و عنوان کرد: دارنده این مدال محمد شایگان یکی از برترین‌های چند سال اخیر کاراته قم و چهره شاخص این رشته در رنکینگ سال 1396 سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور است.

علیرضا برخوردار با بیان اینکه شایگان هم اکنون عضو تیم ملی بزرگسالان نیز به شمار می‌رود و در اردوی آماده‌سازی این تیم حضور دارد، خاطرنشان کرد: شایگان که سابقه کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را دارد، فروردین ماه از رقابت‌های بین‌المللی کاراته در کشور ماکائو موفق به کسب نشان طلا شد.


* شریفی: گلستانی نماینده قم در لیگ جهانی والیبال نشسته

هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در فروردین‌ماه دو ورزشکار در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های مهم داشت و دبیر این هیأت ورزشی در این باره به خبرنگار فارس گفت: علاوه بر محمدرضا شعبانی که عضو تیم ملی پاراتکواندو در بازی‌های آزاد آفریقا بود، حسین گلستانی در اردوی تیم ملی والیبال نشسته حضور یافت.

محمود شریفی ابراز کرد: حسین گلستانی تنها طلایی تاریخ ورزش استان قم در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل که همراهی با تیم ملی والیبال نشسته قهرمان این بازی‌ها شد، به عنوان عضو تیم ملی در نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته در تبریز به میدان رفت.


* جوانان صبای قم در یک قدمی لیگ برتر فوتبال

سایر ورزشکاران شاخص قم در میادین داخلی فروردین ماه برای ورزش قم درخشیدند، از جمله آنها می‌توان به مهدی لطفی بازیکن مستعد و آینده‌دار تیم فوتبال جوانان صبای قم اشاره کرد که با بازی‌های درخشان خود در کنار دیگر جوانان صبا این تیم را به مرحله نهایی لیگ دسته اول ایران و یک قدمی صعود به لیگ برتر رسانده‌‌اند، ضمن اینکه میزبان بازی‌های مرحله نهایی نیز هستند تا برای نخستین‌بار به لیگ برتر فوتبال ایران بروند.


*دوومیدانی‌کار قم قهرمان ایران شد

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم که مدعی است این رشته ورزشی دیگر به مدال‌های داخلی فکر نمی‌کند و در اندیشه کسب مدال‌های میادین مهم برون‌مرزی است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از درخشش ورزشکار این رشته در رقابت‌های لیگ طلایی دوومیدانی ایران در روزهای پایانی فروردین‌ماه خبر داد.

علی رضایی خاطرنشان کرد: رضا ملک‌پور موفق‌ترین دوومیدانی کار قم در سال 1396 به روند درخشش خود در این رشته ادامه داد و در ترکیب تیم 10 نفره اعزامی قم به رقابت‌های لیگ طلایی سال 1397 دوومیدانی کشور  موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های رشته 400 متر با مانع شد.


*کشتی قم به سهمیه‌های جهانی و آسیایی نزدیک است

موفقیت‌های فروردین ماه ورزش قم در رشته کشتی نیز تکرار شد و رئیس هیأت کشتی استان قم راجع به دستاوردهای ورزشکاران این رشته پرمدال و افتخار آفرین از انتخابی تیم ملی گفت: روزهای پایانی فروردین ماه هشت کشتی‌گیر شاخص قم در رشته‌های آزاد و فرنگی به مسابقات مرحله نخست انتخابی تیم ملی رفتند.

محسین وزیری تصریح کرد: مهدی ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم و علی‌اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم نشان طلای این رقابت‌ها را کسب کردند و بدین‌ترتیب کشتی قم به سهمیه تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی نزدیک‌تر شد.

==============

گزارش از رضا جعفری
==============

انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcfmxdv.w6dmjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما