دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 63045
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل میراث فرهنگی:

فقدان بازارچه دائمی مهمترین معضل صنایع دستی قم است

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: نبود یک بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی ،مهمترین معضل هنرمندان و فعالان این حوزه در استان به شمار می رود.
فقدان بازارچه دائمی مهمترین معضل صنایع دستی قم است
فقدان بازارچه دائمی مهمترین معضل صنایع دستی قم است
به گزارش قم نیوز  عیسی رضایی روز دوشنبه  اظهار داشت: برای این منظور از سوی میراث فرهنگی مکان هایی در مراکز پر تردد شهر مانند اطراف حرم حضرت معصومه (س) و مجتمع های بین راهی به مسئولان استان پیشنهاد داده شده است.

وی با اشاره به پیش بینی محلی در کیلومتر 9 آزاد راه قم - تهران برای ایجاد بازارچه مذکور افزود: سرمایه گذار زمین مربوطه را برای احداث بازارچه دریافت کرده است.

وی در پاسخ به سئوالی درخصوص تعلل درایجاد بازارچه صنایع دستی گفت:همه چیز در دست میراث فرهنگی نیست ، اما امیدواریم با توجه به تملک زمین ، ظرف سه سال آینده این بازارچه به بهره برداری برسد.

رضایی با یادآوری برپایی بازارچه های فصلی صنایع دستی در اطراف حرم مطهر و بلوار پیامبر اعظم، همکاری بیش از پیش شهرداری در این خصوص را خواستار شد و گفت: بازارچه نمایشگاهی هنرهای اسلامی و صنایع دستی طی روزهای 16 تا 20 اسفند سال گذشته در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه (س) برپا شد و درایام نوروز نیز غرفه هایی در همین مکان و پارکینگ ضلع شرقی و مجتمع های بین راهی دایر بود.

درحال حاضر چهارهزار و 200هنرمند صنایع دستی دارای پروانه کار ودررشته های مختلف مشغول فعالیت هستند.از بین 300 رشته صنایع دستی به ثبت رسیده در سطح کشور، هنرمندان قم در 50 رشته فعال می باشند.

هم اینک 2 هزار کارگاه صنایع دستی در رشته های مختلف ازجمله منبت کاری، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک و... دراین استان موجود است.بیش از یک هزار کارگاه ها مربوط به رشته منبت، حدود 350 کارگاه زیورآلات سنتی، 60 کارگاه کاشی و معرق و سایر کارگاه ها به رشته هایی از جمله چرم، سفال، سرامیک، رودوزی، گره چینی و... مربوط است.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش گردشگری در حمایت از کالای ایرانی افزود: تلاش برای ورود گردشگر و توریست به کشور، با توجه به حضور آن در هتل و تاسیسات گردشگری، رستوران ها و خرید سوغات نیز به نوعی حمایت از کالای ایرانی است.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchmvn-.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما