کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم:

هیچ مشکلی در خرید گندم و کلزا در استان قم وجود ندارد

خبرگزاری فارس , 3 ارديبهشت 1397 ساعت 11:53

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: هیچ مشکلی در خرید گندم و کلزا در استان قم وجود ندارد و همه شرایط را برای حفاظت از دسترنج کشاورزان آماده کرده‌ایم.


به گزارش قم نیوز در روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، بهزاد رادمنش که در جلسه ستاد برداشت غلات و کلزای استان سخن می‌گفت، اظهار کرد: آمادگی داریم حاصل دسترنج کشاورزان در تولید گندم و کلزا را به نحوه شایسته خریداری کرده و در سیلوها ذخیره سازی کنیم تا مردم بتوانند از این نعمت بهره مند شوند.

وی افزود: تمام شرایط خرید گندم و کلزا در استان قم فراهم است و به محض اینکه برداشت آغاز شود، با تمهیداتی که اندیشیده شده، این امر محقق خواهد شد و هیچ مشکلی در سطح استان برای انجام این فعالیت نداریم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ضایعات محصولات بخش کشاورزی را به عنوان یک مشکل اساسی دانست و بیان کرد: همه زحمات و تلاش‌های کشاورزان در فصل برداشت به نتیجه خواهد رسید و یکی از معضلات جدی در این فصل، وجود ضایعات است.

رادمنش تصریح کرد: بخش عمده این ضایعات در فرآیند برداشت حادث می‌شود و کشاورزان در فصل برداشت به رغم تمام زحماتی که متحمل شده‌اند، بخشی از محصولاشان از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده طی دو دهه اخیر حدود 35 درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور در زمان برداشت و بعد از آن دچار ضایعات می‌شود، گفت: با پیشرفت‌های صورت گرفته در حال حاضر این میزان به 30 درصد کاهش یافته که امیدواریم در سال‌های آینده این میزان به حداقل ممکن برسد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: متاسفانه بخش عمده ای از 30 درصد ضایعات مربوط به زمانی است که محصول برداشت شده و در انبارها و سیلوها دچار ضایعات از جمله آفت و کپک زدگی و... می‌شود.

رادمنش تصریح کرد: در سال زراعی 96 از مجموع 12 هزار تن گندمی که توسط مباشر خریداری شد، حدود 300 تن کسری داشتیم که بیش از 100 تن از این گندم‌ها در انبار دچار ضایعات شده بود.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 63051

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/63051/هیچ-مشکلی-خرید-گندم-کلزا-استان-قم-وجود-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir