دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 63052
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

پایان آلودگی پلاستیک در قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و مشارکت همه مردم و مسؤولان تا پایان سال 97، آلودگی پلاستیک در استان قم به حداقل برسد.
پایان آلودگی پلاستیک در قم
پایان آلودگی پلاستیک در قم
به گزارش قم نیوز تورج همتی مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در جریان بازدید نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم از تالاب بهشت معصومه اظهار کرد: گرد و غبار از مهمترین چالش‌های زیست محیطی قم است که متأسفانه با خشکسالی به‌وجود آمده، این مشکل مضاعف شده و ما به دنبال جذب اعتبارات لازم برای مقابله با این بحران هستیم.

وی با اشاره به امکانات، اعتبارات و ظرفیت‌های قانونی شهرداری قم، بر ضرورت توسعه فعالیت‌های زیست محیطی شهرداری تأکید کرد و گفت: وضعیت کنونی محیط زیست و منظر شهری در قم به هیچ عنوان در شأن این خطه مقدس نیست و انتظار داریم شهرداری قم در این زمینه برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه فضای سبز در شهر قم به صورت منطقه‌ای و کمربند سبز با استفاده از پساب تصفیه شده تأکید کرد و گفت: نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی و انتقال صنوف آلاینده و مزاحم پیرامون شهر قم به شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر اقداماتی است که شهرداری قم باید با جدیت دنبال کند.

وی با اشاره به ممنوعیت دفن زباله از پایان برنامه پنجم توسعه، خواستار تدوین طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند شهر قم شد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و مشارکت همه مردم و مسؤولان تا پایان سال 97، آلودگی پلاستیک در استان قم به حداقل رسیده و بتوانیم با استفاده از فناوری‌های نوین، دفع اصولی انواع پسماندها را به خوبی مدیریت کنیم.

اانتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcf0xdv.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما