دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 63069
منبع : خبرگزاری فارس
در ديدار طلاب مدرسه فقهي انوار طاها مطرح شد

توصيه‌هاي آيت‌الله علوي گرگاني در زمينه فراگيري علوم و انتخاب استاد

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: علم فقه از جمله علوم نافع است به طوري كه در تمام ابعاد زندگي فرد مؤثر است بنابراين آموزش و فراگرفتن علم فقه بسيار مهم محسوب مي‌شود.
توصيه‌هاي آيت‌الله علوي گرگاني در زمينه فراگيري علوم و انتخاب استاد
توصيه‌هاي آيت‌الله علوي گرگاني در زمينه فراگيري علوم و انتخاب استاد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه انوار طاها اظهار کرد: اقدام و حرکت در مسیر فقه و فقاهت عامل پیشرفت بشر است البته در این مسیر باید به هدایت مردم بپردازیم تا بتوانند به سعادت برسند.

 وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون راه پیامبران را ادامه می‌دهند بنابراین لازم است در این مسیر تلاش و همت داشته باشند.

وی قرآن را عامل نجات‌بخش انسان‌ها بر اساس فرمایش امام علی(ع) ذکر کرد و افزود: باید زمینه انس و آشنایی با معارف قرآن فراهم شود زیرا همین قرآن می‌تواند در روز قیامت از انسان‌ها شفاعت‌ کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علم فقه از جمله علوم نافع است به طوری که در تمام ابعاد زندگی فرد مؤثر است بنابراین آموزش و فراگرفتن علم فقه بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بشر باید به دنبال علمی برود که دارای ارزش واقعی است گفت: علمی دارای ارزش واقعی است که جایگاه فرد را ارتقا و وی را در مسیر قرب پروردگار قرار دهد بنابراین طلاب باید به این امر توجه داشته باشند و از محضر علما و اساتید ممتاز استفاده کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: علم فقه از جمله علوم بسیار مهم و تأثیرگذار در زندگی انسان است به طوری زمینه عمل به دستورات اسلام را فراهم می‌کند و انسان را از حرام‌ها بازمی‌دارد.

وی عنوان کرد: طلاب در مسیر دریافت فقه باید اهتمام داشته باشند و در این زمینه پیش از کلاس‌ها به مطالعه بپردازند؛ حضور در کلاس و مطالعه پس از آموزش و مباحثه از دیگر امور ضروری است که اهتمام طلاب را می‌طلبد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت مباحثه گفت: این امر سبب دریافت بهترین قول‌ها و همچنین نهادینه‌سازی مباحث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب استاد برای طلاب بسیار مهم و ضروری است و لازم است با دقت در این زمینه اقدام کرد بنابراین ابتدا باید اساتید را از نظر فکری و عقیدتی بررسی کرد سپس در کلاس او حاضر شد تا بتوان نهایت بهره‌برداری را داشت و از انحرافات مصون ماند بنابراین طلاب باید بهترین علما را به عنوان استاد خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnz09.yt0s96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما