سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 63121
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان قم مطرح شد

لزوم کاهش مصرف آب در استان قم

قم نيوز : در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان قم بر ضرورت کاهش مصرف آب در استان تاکید شد.
لزوم کاهش مصرف آب در استان قم
لزوم کاهش مصرف آب در استان قم
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

احمد حاج حسینی مسگر در ابتدای جلسه با اشاره به لزوم برنامه ریزی در زمینه کاشت فضای سبز شهر قم اظهار کرد: باید گونه‌هایی کم آب بر در بوستان‌های شهر قم کاشت شوند، همچنین باید از کاشت چمن که مصرف آب زیادی دارد، در قم اجتناب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم افزود: برای برداشت470 لیتر در ثانیه از منابع آب زیرزمینی مجوز بهره برداری به شهرداری قم داده ایم، شهرداری برای برداشت 150 لیتر در ثانیه دیگر مجوز می‌خواهد، باید شهرداری قم برای کاهش 30 درصدی آب فضای سبز تلاش کند.

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم در ادامه جلسه کاهش مصرف برق در بخش کشاورزی استان قم در سال 96 را 9 درصد دانست و تصریح کرد: تعدادی از چاه‌های کشاورزی در استان بیش از ظرفیت تعیین شده، مصرف برق دارند، این چاه‌ها جریمه می‌شوند و در صورت آسیب به تجهیزات برق، خسارت از صاحبان آن‌ها گرفته خواهد شد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در بخش دیگری از جلسه گفت: همه از شرایط آب در کشور مطلع هستند و استان قم هم در شرایط تنش آبی قرار دارد، تصمیم‌های پخته ای در این خصوص گرفته شده است. باید به عنوان یک موضوع ملی به بحث آب توجه کنیم و مدیران دستگاه‌های مختلف در این خصوص پای کار بیایند.

پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به وضعیت آبیاری فضای سبز شهر قم اظهار کرد: 95 درصدی آبیاری این فضا به صورت مکانیزه و آبیاری تحت فشار است، 25 پیمانکار فضای سبز داریم که حدود هزار و 800 کارگر دارند، همچنین 40 کارشناس و متخصص بر فعالیت این کارگران نظارت می‌کنند.

محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در بخش پایانی جلسه خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان قم از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند که باید تمهیداتی برای تغییر آب مورد استفاده در این فضاها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccssqe.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما