کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

ضرورت کاهش 20 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی قم

خبرگزاری فارس , 4 ارديبهشت 1397 ساعت 23:00

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: براساس قانون باید 20 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی استان کاهش پیدا کند و در این راستا باید از شیوه‌های نوین آبیاری استفاده شود.


به گزارش قم نیوز تورج همتی ظهر امروز در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به لزوم کاهش مصرف آب کشاورزی در استان اظهار کرد: براساس قانون باید 20 درصد مصرف آب در این بخش کاهش پیدا کند و در این راستا باید از شیوه‌های نوین آبیاری استفاده شود، همچنین استفاده از آب سبز در بخش کشاورزی استان قم ضروری است.

وی ادامه داد: باید فصل‌های کشت در استان قم تغییر پیدا کند و در فصل‌های گرم شاهد کشت در استان نباشیم، همچنین توجه به کشت گلخانه ای در استان قم برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: برای تولید هر کیلوگرم مرغ، چهار هزار لیتر آب مصرف می‌شود، برای همین وارد کردن نهاده‌های دامی به استان قم برای تولید مرغ به صرفه است.

رضا سیار فرماندار قم در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت فضای سبز دانشگاه‌های شهر قم اظهار کرد: امکان نصب دستگاه‌های تصفیه فاضلاب در این دانشگاه‌ها وجود دارد تا با استفاده از پساب فاضلاب، فضای سبز را در شهر قم گسترش بدهیم. امکان تولید آب ارزان در دانشگاه‌های شهر قم برای فضای سبز وجود دارد.

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش پایانی جلسه گفت: برای همکاری با دانشگاه‌های شهر قم آمادگی داریم تا آن‌ها با استفاده از آب خاکستری بتوانند که فضای سبز خود را گسترش بدهند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 63133

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/63133/ضرورت-کاهش-20-درصدی-مصرف-آب-بخش-کشاورزی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir