چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 63161
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:

مشکل تولیدکنندگان داخلی گران تمام شدن تولید کالا در ایران است

قم نيوز : رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: گاهی تولیدکنندگان برای ارزان تمام شدن تولید کالا مجبور هستند که از کیفیت آن بزنند.
مشکل تولیدکنندگان داخلی گران تمام شدن تولید کالا در ایران است
مشکل تولیدکنندگان داخلی گران تمام شدن تولید کالا در ایران است
به گزارش قم نیوز حسن آقاجانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به گران تمام شدن تولید کالا در کشور اظهار کرد: 31 مورد در ایران موجب گران تمام شدن تولید کالا است و به همین دلیل، گاهی تولیدکنندگان برای ارزان تمام شدن تولید کالا مجبور هستند که از کیفیت آن بزنند.

وی ادامه داد: بخش اعظم صادرات کشورمان به کشورهای مجاور همچون عراق و افغانستان است و این صادرات یک شبه می‌تواند به صفر برسد، کشوری همچون ترکیه پیش از ورود مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی را در اولویت خود قرار داده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: باید از حرف در زمینه حمایت از بخش تولید بیرون بیاییم و وارد عرصه عمل شویم، سازمان مالیاتی در سال گذشته حمایت زیادی از واحدهای تولیدی در قم داشت، با وجود تخفیف مالیاتی به واحدهای تولیدی در استان، درآمدهای مالیاتی قم افزایش پیدا کرد.

آقاجانی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی به 42 کشور صادرات داشتم، اما اکنون صادرات  تنها به دو کشور محدود شده است که در این صادرات هم سودی نمی‌برم.

محمد نوپوش در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور اظهار کرد: تا زمانی که با ورود کالای قاچاق به ایران مبارزه نشود، تلاش‌ها برای تقویت بخش تولید و حمایت از کالاهای داخلی نتیجه ای ندارد.

وی ادامه داد: تلاش برای کاهش قیمت تمام شده کالا در کشور ضروری است، هم اکنون، حمل و نقل کالا به بنادر برای صادرات، هزینه زیادی دارد.

مشاور استاندار قم در امور تولید و صنعت افزود: برخی از صادرکنندگان برای صادرات کالاهای خود به کشورهای مجاور، ریال دریافت می‌کنند و اینکه تصور شود که تمام صادرکنندگان در ازای صادرات کالای خود دلار می‌گیرند، اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت ارز، هنوز بخش تولید در رکود است و تاکنون هم فعالیت واحدهای تولیدی، رونق نگرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqq93.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما