چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 63188
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دبیر اجرایی دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان خبرداد:

سفراساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب به لبنان

قم نيوز : جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب به منظور آشنایی با فرق و مذاهب لبنان به این کشور سفر می کنند.
سفراساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب به لبنان
سفراساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب به لبنان
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام جعفر فخرآذر در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: جمهوری اسلامی ایران منادی تقریب بین المذاهب است و دانشگاه ادیان و مذاهب با تاسی از فرامین بنیان گذار جمهوری اسلامی  ایران حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) مبنی بر نزدیک شدن دلهای مسلمین به یکدیگر اقدامات درخوری را جهت فرهنگ سازی تقریب انجام داده است.

وی گفت: اعزام این دانشجویان و اساتید به منظور گفتگو،تبادل نظر،بحث و مناظره علمی با اندیشمندان و فرهیختگان لبنان از فرق و ادیان گوناگون می باشد.

دبیر اجرایی دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب یاد آور شد:‌ ثمرات این گونه سفرها نزدیک شدن آراء و نظرات اندیشمندان و دانشجویان شیعه وسنی و دیگر ادیان به یکدیگر است و با توجه به کاربرد گفتگوی چهره به چهره بسیاری از سوء تفاهمات و تفرقه افکنی های معاندان پیرامون مذاهب بر طرف خواهد شد.

حجت الاسلام فخرآذر افزود: امیدواریم خروجی سفر تقریبی این گروه منجر به هم آوایی و رسیدن به نقاط مشترک برای مبارزه با تکفیر و جریانات الحادی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سفیران تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب از پنجم اردیبهشت به مدت یک هفته در شهرهای گوناگون لبنان با شخصیت ها، اماکن و مراکز و موئسسات علمی و پژوهشی  لبنان آشنا خواهند شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfcydv.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما