چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 63189
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام و المسلمین زیدی مطرح کرد:

تبحر شهید ثالث در فتوا دادن به مذاهب ۴ گانه اهل سنت

قم نيوز : حجت الاسلام و المسلمین زیدی، با اشاره به تبحر شهید ثالث در فتوا دادن به مذاهب ۴ گانه اهل سنت، گفت: شخصیت قاضی شوشتری آن‌چنان بر عموم مردم هند تأثیرگذار بود که نه فقط شیعیان بلکه عموم مسلمانان شیفته او شدند.
تبحر شهید ثالث در فتوا دادن به مذاهب ۴ گانه اهل سنت
تبحر شهید ثالث در فتوا دادن به مذاهب ۴ گانه اهل سنت
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید هشام زیدی، از مبلغان عرصه بین‌الملل، امروز در همایش بین‌المللی بزرگداشت آیت الله قاضی سید نورالله شوشتری، اظهارداشت: قاضی شوشتری با حضور در حاکمیت هندوستان با فساد مالی و فکری دربار مقابله کرد در حالی که بسیاری جرأت این کار را نداشتند.

وی افزود: قاضی شوشتری در ۲۳ سالگی شوشتر زادگاه خود را ترک می‌کند و عازم مشهد مقدس می‌شود و همچنین در ۳۴ سالگی برای پاسداری از حریم تشیع به هندوستان مهاجرت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین زیدی، با اشاره به دعوت دولت هندوستان از قاضی شوشتری، عنوان کرد: این عالم جوان شیعه با توجه به تسلط بر مذاهب اربعه اهل سنت، پس از مهاجرت به هند مشغول به تدریس فقه این مذاهب شد.

وی خاطرنشان کرد: پادشاه هند اکبر شاه آن‌چنان شیفته قاضی شوشتری می‌شود که فوری به او پیشنهاد تصدی منصب قاضی‌القضات لاهور را می‌دهد. قاضی شوشتری نیز شرط می‌کند که باید طبق فقه مذاهب چهارگانه به قضاوت بپردازد. این مسئله تبحر علمی و فکری شهید را می‌رساند.

این مبلغ عرصه بین‌الملل، بیان کرد: شخصیت قاضی شوشتری آن‌چنان بر عموم مردم هند تأثیرگذار بود که نه فقط شیعیان بلکه عموم مسلمانان شیفته او شدند. و یک نفر هم نبود که در مدت ۲۰ سال قضاوت قاضی شوشتری نسبت به قضاوت‌های او اعتراضی داشته باشد.

وی خواستار انجام تحقیقات گسترده در زندگی‌ و کارنامه پر افتخار قاضی شوشتری شد و بیان کرد: در این زمینه می‌توان بیش از ۲۰۰ پایان‌نامه استخراج کرد و با این کار ضمن معرفی بیشتر شهید، علوم و مجاهدت‌های علمی او نیز زنده می‌شود.

لازم به ذکر است، همایش بین‌المللی قاضی سید نورالله شوشتری در مسجد اعظم اهواز صبح‌ امروز با حضور نایب رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله نمازی و جمعی از مسئولان، طلاب، علما و فضلای حوزه علمیه برگزار شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyq93.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما