پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : 63195
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

۵۰۰ هزار مراجعه کننده به واحدهای مشاوره و سوالات شرعی جمکران

قم نيوز : مدیراداره پاسخگویی و مشاوره مسجد مقدس جمکران از مراجعه ۵۰۰هزار نفر به این واحد در طول سال گذشته خبرداد.
۵۰۰ هزار مراجعه کننده به واحدهای مشاوره و سوالات شرعی جمکران
۵۰۰ هزار مراجعه کننده به واحدهای مشاوره و سوالات شرعی جمکران
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام  شاهینی دیروز در مراسم گردهمایی اساتید و روحانیون فعال مسجد مقدس جمکران که در تالار عصر آفتاب مسجد برگزار شد گفت: اداره پاسخگویی و مشاوره مسجد مقدس جمکران از سال 76 با 4 الی پنج نفر از اساتید این حرکت مقدس را آغاز کرد و امروز بیش از 200 تن از اساتید حوزه در این بخش فعالیت دارند.

وی افزود: برنامه های این اداره، پاسخگویی به سوالات شرعی، اعتقادی و مشاوره های تربیتی، اخلاقی و حقوقی است که اساتید در این مجموعه فعال هستند و این خدمات را در طول هفته ارایه می دهند.

حجت الاسلام  شاهینی با اشاره به حضور اساتید خواهرحوزوی در بخش پاسخ به شبهات در مسجد گفت: در بخش خواهران به طور میانگین 1450 نفر ساعت مشاوره در سال گذشته انجام شده است.

مدیر اداره مشاوره مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در بخش مشاوره که به دو نوع مشاوره تربیتی و خانواده و اختلالات تقسیم می شود، ماهیانه 1300 نفر مشاوره انجام شده است.

حجت الاسلام  شاهینی بیان کرد: در بخش مشاوره تلفنی نیز فعالیت خوبی در حال انجام است و به شکل تقریبی ماهانه 4هزار تماس تلفنی با این مرکز گرفته و پاسخ داده م یشود؛ البته سوالاتی که به شکل متفرقه پاسخ داده می شود بیش از هشت هزار مورد است.

وی گفت: در بخش تبلیغات سیار که به صورت تبلیغات میدانی و سیار انجام می شود نیز فعالیت های گسترده ای انجام شده است؛ به طور کامل می توان گفت که در سال 96، 500 هزار نفر مراجعه کننده به واحدهای این اداره مراجعه کرده اند.

مدیر اداره مشاوره مسجد مقدس جمکرانبیان کرد: تعداد اساتید در طول سال 96 حدود 400 نفر از اساتید حوزه بودند که به تناوت و به شکل مستمر در این واحد به فعالیت پرداختند؛ جمع کل فعالیت های مشاوره ای نیز در سال گذشته  27000 نفر ساعت در 25 مرکز مسجد بوده است.

وی بر ضرورت توسعه مراکز پاسخگویی در کشور و مسجد تاکید کرد و افزود: امروز فضای جامعه ما مملو از شبهه پراکنی از سوی دستگاه های مخلتف است که بیشتر آنها از مسیر شبکه ها وفضای مجازی انجام می شود؛ در همین زمینه باید مراکز و فعالیت های پاسخگویی را ارتقا ببخشیم.

حجت الاسلام شاهینی اظهارکرد: باید برای 20 میلیون زائر،‌ فعالیت های فرهنگی و اعتقادی بیشتری انجام دهیم؛ در دهه مهدویت امسال مرکز تخصصی مشاوره در جمکران افتتاح می شود که در جهت توسعه و تقویت مجموعه است.

مدیر اداره مشاوره مسجد مقدس جمکران در پایان بیان کرد: بر این باور قطعی و ایمان قطعی هستیم که این سیل حضور مردمی که سال به سال نیز به آن افزوده می شود چیزی جز برکت و نگاه و عنایت حضرت صاحب الامر(عج) و این حضور گسترده حجت را برای همه کسانی که دل در گروی این مکتب دارند و توان فعالیت دارند تمام می کند که باید در این عرصه بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcdkf09.yt0sn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما