پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 63197
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه آماده آگاه‌سازی نسل جوان است/ تأکید بر توجه ویژه به قم

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه آماده است تا منطق جوانان را ارتقا دهد و در عین حال به آگاه‌سازی این قشر بپردازد تا اهداف نظام تأمین شود.
حوزه علمیه آماده آگاه‌سازی نسل جوان است/ تأکید بر توجه ویژه به قم
حوزه علمیه آماده آگاه‌سازی نسل جوان است/ تأکید بر توجه ویژه به قم
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی امروز چهارشنبه در دیدار محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان و هیئت همراه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، بر همکاری و هماهنگی بین دو نهاد حوزه و وزارت ورزش و جوانان برای ارتقاء سطح فرهنگی و هم افزایی برای رفع آسیب‌های اجتماعی جامعه تأکید کرد.

وی گفت: برای تبیین جایگاه جوانان و نوجوان در نظام فکری، حرف‌های زیادی زده شده؛ اما مهم تبیین جایگاه جوان در ارزش دهی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های حوزه در ارتباط با جوانان، تبیین جایگاه جوانان در مسئله ارزش دهی است، افزود: به دلیل اهمیت بحث تبیین جایگاه شخصیتی جوانان، اگر این دو نهاد در کنار هم قرار گیرند، می‌توانند اقدام به ترویج، تبیین و الگوسازی و مدل‌سازی فکری و فرهنگی کنند.

وی افزود: در مدیریت جدید حوزه، طرح‌های خوبی در ارتباط با طلاب جوان و نیازهای جامعه در حال اجرا است و این مدیریت به دنبال این است حوزه بتواند نیازهای روز و جامعه را نیاز سنجی و پاسخ دهد.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه باید به شهر قم نگاه ویژه‌ای کرد و دلیل آن ظرفیت عظیم جوانان در این شهر است، اظهار داشت: این حرف به این معنا نیست که شهر قم تبدیل به کشور شود، بلکه منظور این است در این شهر ظرفیت‌های زیادی از مراکز علمی و جوانان از کشورهای مختلف دنیا قرار دارند و همین امر می‌طلبد نگاه به شهر قم ویژه باشد.

وی افزود: قم می‌تواند با وجود جوانان زیاد اثرگذار برای کشور و نظام باشد، چون جوانان زیادی از شهرهای مختلف و جهان به این شهر می‌آیند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: برای مدیریت این قشر لازم است به جوان مسئولیت داد و در بحث هنر و دانش افزایی سرمایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه آماده است تا منطق جوانان را ارتقا دهد و در عین حال به آگاه‌سازی نسل جوانان بپردازد تا اهداف نظام تأمین شود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfeydv.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما