پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 63202
منبع : خبرگزاری فارس
در همایش تجلیل از فعالان جامعه کارگری مطرح شد

انتقاد عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی از طرح تحول سلامت

قم نيوز : عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از وضعیت اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: اگر دولت می‌خواهد این طرح را اجرا کند، چرا باید هزینه اجرایش از جیب کارگران پرداخت شود.
انتقاد عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی از طرح تحول سلامت
انتقاد عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی از طرح تحول سلامت
به گزارش قم نیوز اکبر شوکت ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان جامعه کار و تلاش استان قم در سالن همایش‌های شهرداری با اشاره به وضعیت تشکل‌های کارگری استان قم اظهار کرد: این تشکل‌ها دارای همدلی بسیاری هستند که نظیر آن را در سایر استان‌ها ندیدم، تشکل‌های کارگری استان قم مشکلاتشان را در درون خود حل می‌کنند.

وی ادامه داد: سبد معیشت کارگران پس از چندین سال به رسمیت شناخته شد که بابت این مساله از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر می‌کنم.

عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: کارگران بیشترین حمایت‌ها را از دولت تدبیر و امید داشتند، انتظار آن‌ها این بود که نواقص و اشتباهات در بخش تامین اجتماعی رفع شود و انقلابی را در حوزه اقتصادی مشاهده کنند.

شوکت با انتقاد از وضعیت اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: اگر دولت می‌خواهد این طرح را اجرا کند، چرا باید هزینه اجرایش از جیب کارگران پرداخت شود. سال‌هاست که سرانه سلامت کارگران را دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کند، اگر طرح تحول سلامت به شکل کنونی اجرا نمی‌شد، تا 50 سال دیگر هم مشکلی در زمینه بخش سلامت سازمان تامین اجتماعی نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اینکه کارفرما بتواند کار کند، باید نرخ ارز تثبیت شود، باید به دنبال حمایت از کارفرمایان باشیم، همچنین نیازمند یک تدبیر اساسی برای حل مشکل قاچاق کالا در کشور هستیم، باید مدیران تدبیری برای از بین بردن سیستم رانتی بیندیشند.

عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: برای این که بخش صنعت نجات پیدا کند، راهی نیست جز این که قدر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دانسته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcciiqe.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما