پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 63208
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

شهردار قم: ناوگان اتوبوسرانی قم به 500 دستگاه افزایش می یابد

قم نيوز : شهردار قم گفت: 250 دستگاه اتوبوس به صورت فاینانس از طریق روسیه برای شهر قم تامین خواهد شد که اگر این امکانات تامین شود با مبالغ دیگری که اختصاص یافته شاهد تامین بیش از 500 دستگاه اتوبوس جدید در خطوط حمل و نقل عمومی شهر خواهیم بود.
ناوگان اتوبوسرانی قم به 500 دستگاه افزایش می یابد
ناوگان اتوبوسرانی قم به 500 دستگاه افزایش می یابد
شهردار قم گفت: 250 دستگاه اتوبوس به صورت فاینانس از طریق روسیه برای شهر قم تامین خواهد شد که اگر این امکانات تامین شود با مبالغ دیگری که اختصاص یافته شاهد تامین بیش از 500 دستگاه اتوبوس جدید در خطوط حمل و نقل عمومی شهر خواهیم بود.
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به مشکلات پیش روی فعالیت‌های شهرداری قم، اظهار کرد: شرایط کشور در فعالیت‌های شهرداری بسیار موثر است؛ رکود اقتصادی شدیدی در کشور برقرار است و بر کار شهرداری تاثیر می‌گذارد اما این به این معنا نیست که نباید کار کرد بلکه با انسجام و وحدت و همکاری و مشارکت می‌توان به توسعه شهر پرداخت.
شهردار قم با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است، گفت: این درحالی است که در سال‌های گذشته بودجه شهرداری از 850 میلیارد تومان، به هزار و 300 میلیارد و 2 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است؛ شهرداری در بودجه بندی تک محصولی است و بخش اعظم درآمدها وابسته به فروش تراکم است که تراکم نیز به بخش ساختمان مرتبط است پس شهرداری باید به دنبال منابع دیگر باشد.
سقائیان‌نژاد یکی از بخش‌های درآمدی شهرداری را نوسازی دانست و افزود: این بخش به شهروندان ارتباط دارد و شهروندان می‌توانند کمک شهرداری باشند؛ نوسازی یکی از منابع شهرداری است که می‌تواند پایدار باشد و پرداخت این مبلغ می تواند حرکتی در راستای آبادانی شهر باشد.
وی با تاکید بر اینکه اگر به درستی در حوزه درآمدزایی حرکت شود شهرداری از تراکم فروشی دور خواهد شد، افزود: سال گذشته بیش از 85 درصد بودجه شهرداری محقق شده در حالی که در سایر کلان‌شهرها این میزان تحقق کمتر از 70 درصد است؛ شهرداری در کنار شورا توانسته این حجم تحقق بودجه را محقق سازد که 30 درصد نیز افزایش درآمد را تحقق بخشیده است.
شهردار قم با تاکید بر اینکه منابع فاینانس و اوراق مشارکت نیز برای پروژه‌های شهری جذب شده است، افزود: طبق برنامه‌ای که در برنامه قم 1400 پیش بینی شده در شهرداری حرکت می‌شود که امسال دومین سال این برنامه است.
سقائیان‌نژاد تصریح کرد: با تمام این شرایط با انسجام، روحیه جهادی و وحدت برنامه‌های پیش‌بینی شده را به اجرا رساند.
وی با تاکید بر اینکه حدود هزار و 400 میلیارد تومان بودجه سال 97 شهرداری عمرانی است، گفت: اجرای پروژه‌های ترافیکی، بوستان‌ها و... شامل این بودجه می‌شود که شهرداری رویکرد جدی در این حوزه زیرساختی دارد.
شهردار قم اقدامات شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شهرداری رویکرد جدی بر توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان دارد؛ 250 دستگاه اتوبوس به صورت فاینانس از طریق روسیه برای شهر قم تامین خواهد شد که اگر این امکانات تامین شود با مبالغ دیگری که اختصاص یافته شاهد تامین بیش از 500 دستگاه اتوبوس جدید در خطوط حمل و نقل عمومی شهر خواهیم بود.
سقائیان نژاد با اشاره به هوشمندسازی خطوط اتوبوسرانی شهر قم، بیان کرد: از نظر هوشمندسازی ترافیک شهر نیز اقدامات ویژه‌ای آغاز شده که امیدواریم در مدیریت شهر موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال این است که در معابری که ظرفیت ترافیکی لازم را دارند خط بی‌آرتی را اجرا کند، تصریح کرد: در معابر جدیدی چون بلوار آیت‌الله بروجردی و بلوار فردوسی این امکان پیش‌بینی شده است.
شهردار قم با اشاره به وضعیت پروژه منوریل بیان کرد: این پروژه در 4.7 کیلومتر با کاربرد توریستی اجرایی خواهد شد؛ منوریل در شرایط فعلی نمی‌تواند کارآمدی ترافیکی داشته باشد و از 18 کیلومتر به 4.7 کیلومتر تقلیل یافته است، مشکلات حقوقی نیز در حال حل و فصل است.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه فاز نخست مترو تا پایان سال باید تکمیل شود، گفت: بعد ازتکمیل اقدامات برای بهره‌برداری پروژه آغاز خواهد شد که چندماه زمان نیاز دارد؛ با اقدامات صورت گرفته از نظر اعتباری منابع را تامین کردیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivraq.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما