کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مطرح كرد

حفظ مشاغل در برابر ركود بازار/ايجاد بيش از 700 هزار شغل اولي

خبرگزاری فارس , 6 ارديبهشت 1397 ساعت 15:30

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: با وجود تحرییم ها تلاش شد کارها و مشاغل حفظ شود و مانند جراح مسائل و مشکلات را حل کردیم.


به گزارش قم نیوز علی ربیعی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: جامعه کارگری پیش از انقلاب جامعه دینی، مذهبی و مقلد بوده بنابراین نیازمند توجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است و همه ایرانیان با این وزارتخانه مرتبط هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم گفت: دوران سخت اقتصادی را در این دوران شاهد بودیم و دوره رکود طولانی ایجاد شد که آثاری در پی داشت به طوری که ریزش نیرو در کارخانه‌ها به وجود آمد که در برابر این مسئله تلاش شد کارها و مشاغل حفظ شود و مانند جراح مسائل آنها را حل کردیم.

وی عنوان کرد: از طرفی دیگر بیش از 700 هزار شغل اولی بر اساس دفترچه‌های بیمه داشتیم ولی هنوز رضایت لازم کسب نشده زیرا تعداد افرادی که وارد بازار کار می‌شوند بیش از ظرفیت اشتغال است. با وجود آنکه هنوز کافی نیست ولی دولت موفق عمل کرده است.

ربیعی یادآور شد: از زمانی که به وزارتخانه آمدیم از جنگ و ستیز کارفرمایی و کارگری کاسته شده که مسئله مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مسئله بازنشستگان گفت: از ابتدای عهده‌گیری وزارت 67 درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش پیدا کرده بود ولی امسال حقوق بازنشستگان به بالای یک میلیون و 200 هزار تومان می‌رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بخشی از کارها در زمینه آسیب‌های اجتماعی، طلاق و زنان سرپرست خانوار گفت: در این دولت حقوق‌ها 3.4 برابر اضافه شده است.

وی عنوان کرد: در دوران آغاز فعالیت 11 میلیون نفر بیمه سلامت شدند و بیمارستان‌ها گسترش پیدا کرد تا با ارائه خدمات به مردم کمک شود.

ربیعی با اشاره به شعار امسال برای وزارت کار مبنی بر باز کردن گره‌های کوچک گفت: این کارها و برنامه‌ها کوچک می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات بزرگ‌تر باشد و پیشرفت را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 63212

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/63212/حفظ-مشاغل-برابر-ركود-بازار-ايجاد-بيش-700-هزار-شغل-اولي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir