پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 63215
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور:

امت‌های اسلامی از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر وحدت و اتحاد امت اسلامی گفت: همه امت‌‌های اسلامی باید با تکیه با مشترکات از تفرقه و اختلاف دوری کنند.
امت‌های اسلامی از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند
امت‌های اسلامی از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در حاشیه چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که اندیشه مهدویت در ادیان و مذاهب مختلف تفاوت و اختلاف زیادی با اندیشه شیعه در این زمینه ندارد و به طورکلی می‌توان گفت ارتباط این اندیشه‌ها ناسازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه ارتباط اندیشه مذاهب مختلف اسلامی با اندیشه شیعه در زمینه مهدویت، به صورت عام و خاص مطلق است خاطرنشان کرد: آنچه در اندیشه شیعه وجود دارد، تفصیلی‌تر از اندیشه دیگر مذاهب اسلامی در زمینه مهدویت است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به حضور علما و صاحب‌نظران مذاهب مختلف در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: حضور علمای مذاهب مختلف اسلامی در این همایش بیانگر این است که میان مذاهب اسلامی مشترکات زیادی وجود دارد و اختلافات بسیار اندک است.

وی با اشاره به آثار و برکات همایش دکترین مهدویت عنوان کرد: بدون تردید برگزاری‌ این‌گونه‌ همایش‌ها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در تقویت مشترکات و وحدت مسلمانان و امت اسلام داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه باید از افراط و تفریط بپرهیزیم گفت: در حال حاضر امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و اتحاد نیاز دارد و همه امت‌‌های اسلامی باید با تکیه با مشترکات از تفرقه و اختلاف دوری کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه در زمینه مهدویت عنوان کرد: حوزه‌های علمیه در زمینه‌ مهدویت فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند که البته باید نسبت به گذشته در این زمینه فعال‌تر باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnx93.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما