پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 63216
منبع : خبرگزاری مهر

دو و میدانی بانوان قم در رکود و تعطیلی است

قم نيوز : در حالی که تکلیف ریاست هیئت دو و میدانی استان قم مشخص شده اما این رشته در قم در بخش بانوان در رکود و تعطیلی قرار دارد.
دو و میدانی بانوان قم در رکود و تعطیلی است/ فرصت سوزی ورزش همگانی
دو و میدانی بانوان قم در رکود و تعطیلی است/ فرصت سوزی ورزش همگانی
به گزارش قم نیوز گرچه مجید کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی در سفر به قم برای حضور در مجمع انتخابات هیئت دو و میدانی استان قم لب به تمجید از دو و میدانی قم گشود و قم را در جمع ۳ استان برتر کشور دانست اما وی نیز به خوبی می‌داند که دو و میدانی بانوان قم در سطح کشور حرفی برای گفتن ندارد.

دو و میدانی قم در بخش بانوان در گذشته قهرمانان و چهره‌های جوان و موفقی داشته است اما این چهره‌های جوان و جویای نام به تدریج از فضای دو و میدانی فاصله گرفته‌اند و امروز از دو و میدانی بانوان در قم چیزی جز رویدادهایی دانش آموزی و کم اهمیت و بدون ستاره باقی نمانده است.

بزرگ‌ترین ضربه به دو و میدانی قم، ناکامی در پرونده تخصیص ساعت‌هایی از پیست ورزشگاه شهید حیدریان برای استفاده دختران دو و میدانی کار بود به طوری که موضوع اشراف ساختمان‌های اطراف ورزشگاه شهید حیدریان به پیست مطرح شد و عزم جدی در زمینه رفع این مشکل دیده نشد.

در شرایطی که فاصله ساختمان‌های اطراف ورزشگاه شهید حیدریان و دید آن‌ها به پیست ورزشگاه به حدی است که امکان شناسایی و تشخیص از این ساختمان‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر دختران دو و میدانی کار با حجاب به تمرین می‌پردازند اما باز هم کسی برای کمک به دختران دو و میدانی کار وارد عمل نشد.

با وجود رفت و آمدهای بسیار و حتی ارائه طرح ایجاد حفاظ و پوشش برای پیست ورزشگاه شهید حیدریان، این موضوع مسکوت باقی ماند و اکنون تنها فضای استاندارد ممکن برای دو و میدانی دختران در قم، پیست ورزشگاه یادگار امام است که از شهر قم دور است و رفت و آمد به آن به خصوص برای دختران ورزشکار بسیار سخت و با چالش‌های خاص خود همراه است.

چند دو و میدانی کار برجسته در بخش بانوان در قم نیز در این شرایط به تدریج رغبت خود برای تمرین را از دست دادند و یکی یکی از دو و میدانی کنار رفتند و دیگر خبری از دوندگان سرعتی و مدال آور سابق قم و نیز چند چهره در مواد استقامتی که می‌توانستند در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشند نیست.

علی رضایی رئیس هیئت دو و میدانی استان قم نیز در این زمینه در گفتگو با مهر اظهار کرد: هیئت دو و میدانی موضوع بانوان را یک دغدغه می‌داند اما تلاش برای رفع این مشکل به نتیجه نرسیده و همکاری لازم برای این منظور صورت نگرفته است.

وی افزود: برای رفع این مانع جلسات زیادی در گذشته برگزار شد اما این تلاش به بن بست رسید زیرا محیط ورزشگاه شهید حیدریان را برای دو و میدانی بانوان مناسب نمی‌دانند و با پیشنهادهای زمانی و یا پوششی برای این مجموعه هم موافقت نشد یا همکاری لازم صورت نگرفت.

شهناز جعفری زاده بازیکن قمی تیم فوتبال شهرداری بم یکی از دو و میدانی کاران سابق قم و مدال آور کشور در رده سنی جوانان بوده است که می‌گوید به دلیل نبود فضای مناسب و بستر تمرینی در قم رشته ورزشی‌اش را تغییر داده و به یک فوتبالیست تبدیل شده است. علاوه بر جعفری زاده چند دو و میدانی کار دیگر نیز سرنوشت مشابهی داشته‌اند.

این در حالی است که دو و میدانی به عنوان رشته‌ای با حداقل تجهیزات و هزینه برای شروع فعالیت، بهترین گزینه برای توسعه ورزش همگانی در بین بانوان قمی محسوب می‌شود اما این فرصت به آسانی از ورزش قم در بخش بانوان گرفته شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch-in-.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما