کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله نوری همدانی؛ تأکید بر پرداخت به موقع حقوق کارگران/ دیرکرد حرام است

خبرگزاری مهر , 6 ارديبهشت 1397 ساعت 16:30

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: نامه‌هایی به دست ما می‌رسد که حقوق کارگران به تعویق می‌افتد و این امر موجب ایجاد مشکل در زندگی کارگران می‌شود.


به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که قبل از ظهر پنج‌شنبه در دفتر این مرجع تقلید انجام شد طی سخنانی گفت: در روایات داریم که همه نسبت به زیر دستان خود مسئول هستند که رعایت حقوق آنها برای مسئولان نسبت به زیر دستانشان ضرورت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار کردن در وزارت کار و رفاه در راستای خدمت رسانی به قشر کارگران بسیار مهم است، گفت: اسلام مخالف فقر و ظلم است که مصیبت بزرگی است و عدالت نیز موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه توجه به مردم بسیار مهم است، ابراز داشت: امام راحل همواره به نظرات مردم توجه داشت و این مردم بودند که توانستند استبداد و استکبار را از کشور بیرون کنند و در ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر دشمنان ایستادکی کنند.

خدمت به مردم عبادت بزرگی است

وی همچنین خدمت به مردم را عبادت بزرگی دانست و افزود: اختلاف حقوق‌ها نباید گزاف باشد گاهی نامه‌هایی به ما می‌رسد که عدالت در این زمینه رعایت نمی‌شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه‌ها، گفت: تعطیلی کارخانه‌ها مشکل بزرگی است که در بسیاری از موارد ریشه آن بانک‌ها هستند که تسهیلات می‌دهند که در نتیجه تأخیر و دریافت دیرکرد دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: دیرکرد ربا و حرام است و در سال‌های اخیر بارها به این موضوع اشاره شده است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در هفت نقطه از قرآن کریم هم آمده است که ربا حرام است که گرفتن دیر کرد از جمله مصادیق ربا است و باید تلاش کرد تا این موضوع حل شود.

این استاد حوزه بیان کرد: نامه‌هایی به دست ما می‌رسد که حقوق کارگران به تعویق می‌افتد و این امر موجب ایجاد مشکل در زندگی کارگران می‌شود که می‌بایست رسیدگی جدی به این موضوع شود.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 63219

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/63219/آیت-الله-نوری-همدانی-تأکید-پرداخت-موقع-حقوق-کارگران-دیرکرد-حرام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir