شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۶
کد مطلب : 63264
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

سیره رفتاری حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان مومن است

قم نيوز : نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: سبک زندگی و سیره رفتاری حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان مومن و عاشورایی است.
سیره رفتاری حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان مومن است
سیره رفتاری حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان مومن است
به گزارش قم نيوز حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر ضمن تبریک فرارسیدن یازدهم شعبان المعظم ، سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: نام گذاری روز میلاد فرزند برومند سیدالشهدا (ع) به نام روز جوان ،فرصت ارزشمندی است برای ما تا شاخصه های جوانان مومن و عاشورایی را برای جامعه خودمان به خوبی تشریح و تبیین کنیم.

وی افزود: حضرت علی اکبر (ع) در سال 33 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود و همان طورر که امام حسین(ع) نیز فرمود از حیث رفتار و کردار و سیما و چهره، شبیه ترین مردم روزگار خود به جدش رسول الله (ص) بود.

استاد سطوح عالی حوزه همچنین بیان داشت: آن طور که از اندک منابع تاریخی درباره سبک زندگی و سجایای این امامزاده واجب التعظیم برای ما بیان شده ، ایشان علاوه بر برخورداری از اخلاق کریمانه پیامبر(ص)، درتنهایی بسیار اهل تفکر همراه با حزن بود به طوری که از این حیث ، رفتار و گفتار ایشان بسیار شبیه جدش امیرالمومنین (ع) بوده است.

وی گفت: از دیگر شاخصه های مهم سبک زندگی ایشان علاقه بسیار به خلوت کردن با خدای متعال و توجه قرآن و راز و نیاز بوده ، چنان که گفته اند علی اکبر(ع) دارای صوت دلنشین قرآن بوده و همین مساله نیز مایه جذب دل ها به حقیقت اسلام و اهل بیت(ع) می شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر ادامه داد: این بزرگوار در عین حال که از حیث درآمد خانوادگی ، وضعیت خوبی داشتند اما همچون پدر و عموی بزرگوار خویش، زندگی ساده زیستانه ای داشته و از حیث سجایای اخلاقی نیز در برخورد با دیگران بسیار ملایم و متواضعانه رفتار می کردند.

وی یادآور شد: از دیگر ویژگی های رفتاری حضرت علی اکبر(ع) که به طور بارز و مشهود در نوع سبک زندگی ایشان تجلی داشت، این بود که همواره به عیادت بیماران می رفت، هرچند خانه بیمار دردور افتاده ترین نقطه شهر قرار می داشت، ضمن آن که در تشییع پیکر اموات حاضر می شد و هیچ یار از دست رفته ای را تنها نمی گذاشت.

وی افزود: عشق و علاقه خاص به والدین و تلاش در مسیر حفظ حریم خانواده از دیگر ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) است که البته کمتر در تاریخ بدان اشاره شده است؛ با این وجود غیرت بالای دینی ایشان باعث شد که پیش از شهادت پدر و اسارت عمه و خواهران و دیگر اهل حرم در روز عاشورا، خود را در معرکه جنگ و قتال با دشمنان خدا قرار دهد و جانانه در راه دفاع از اسلام و ولایت بجنگد و با شهادت مظلومانه و سوزناک خویش، برای همیشه به اُسوه ماندگار جوانان عاشورایی و ولایی تبدیل شود.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcayuni.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما