دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 63389
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

نظارت بر انتخابات شوراها وظیفه نمایندگان مجلس نیست

قم نيوز : نماینده مردم قم در شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به مسئله آب نگاه ملی داشته باشیم گفت: همانطوری که به نفت بعنوان سرمایه ملی نگاه می شود و هزینه حاصل از آن به خزانه واریز می شود، باید به موضوع آب هم چنین نگاهی ایجاد شود.
لزوم ایجاد نگاه ملی به مسئله آب/نظارت بر انتخابات شوراها وظیفه نمایندگان مجلس نیست
لزوم ایجاد نگاه ملی به مسئله آب/نظارت بر انتخابات شوراها وظیفه نمایندگان مجلس نیست
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز کارگر، با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از نمادهای مردم سالاری دینی هستند گفت: دین اسلام بر مشورت بسیار اهمیت داده است واز طرفی اعضای شورا بطور مستقیم از طرف مردم انتخاب می شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراها در برخی از موارد بیشتر از وظایف مطرح شده در قانون فعالیت می کنند ادامه داد: بخش عمده ای از حاکمیت و خدمات برعهده این شوراها است،که در روستاها و شهرها در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به مشکل تفسیر قانون اساسی در شوراها و همچنین فراز و فرودهای آنها اظهار کرد: همیشه در مجلس شورای اسلامی تلاش داشته ایم تا از این نهاد مردمی حمایت کنیم، همچنین مشکل مصوبات شورا ها مطرح بوده است که چه کسی باید پاسخگو باشد.

امیرآبادی با اشاره به مشکل مدیریت جامعه شهری و  روستایی ادامه داد: در شهرها باوجود استاندار کمتر با چنین مشکلی مواجه هستیم، ولی در روستا ها باید تکلیف تعیین شود که چه کسی باید پاسخگوی مسائل باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات را نظارت نمایندگان برانتخابات شوراها مطرح کرد وگفت: نظارت برانتخابات وظیفه نمایندگان نیست، ما در حال بررسی هستیم تا هیئتی متشکل از افراد غیر نمایندگان مجلس، وظیفه نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده بگیرند.

وی با اشاره به مسئله کم آبی در کشور و استان قم گفت: این یک مسئله چالش برانگیز است، بطوری که استان قم در یک منطقه خشک قرار گرفته است .

امیرآبادی با اشاره به اینکه باید به مسئله آب نگاه ملی داشته باشیم ادامه داد: همانطوری که به نفت بعنوان سرمایه ملی نگاه می شود و هزینه حاصل از آن به خزانه واریز می شود و از آن در کل کشور استفاده می شود ، باید چنین نگاهی را به مسئله آب داشته باشیم و وظیفه ما تامین آب شرب روستا ها است.

وی ادامه داد: باید نگاه به مسئله آب از نگاه منطقه ای برداشته شود، وبه کل کشور نگاه شود چون این مسئله یک مسئله همگانی است و شوراها باید به دولت در راستای ایجاد چنین نگاهی کمک کنند.

امیر آبادی ادامه داد: در راستای ایجاد نگاه ملی به مسئله آب وزرا و نمایندگان هم باید با مردم همراهی کنند.

وی با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: این عمل تا به حال به خوبی انجام شده است، واین حق شهرداری ها و شوراها است که از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3paq.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما