سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 63421
منبع : خبرگزاری ايرنا

انتظار فرج تلاش است نه دست روی دست گذاشتن

قم نيوز : دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن تصریح کرد: انتظار فرج؛ ساختن، تربیت کردن و آماده کردن خود و جامعه برای کسی است که با آمدنش تاریخ و جغرافیای دیگری را رقم می‌زند.
انتظار فرج تلاش است نه دست روی دست گذاشتن
انتظار فرج تلاش است نه دست روی دست گذاشتن
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی قمی  با اشاره به آیات قرآنی در رابطه با ظهور گفت: در قرآن آیات فراوانی وجود دارد که از آینده خبر میدهد و میگوید وارثان زمین بندگان صالح خدا هستند و اشاره به آخرالزمان دارد که پس از طی شدن مراحل مختلف زندگی بشری وقتی آرامشی که شایسته انسان در روی زمین جهت انجام رسالت خلافت اللهی است، برقرار نشد زمانی فرا میرسد که صالحان وارثان زمین می‌شوند.

وی ادامه داد: در تفسیر این آیات از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) گفته شده منظور این آیات همان حکومت حضرت مهدی(عج) است و توصیه ای هم که در این باره شده اینست که انتظار فرج را داشته باشید.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با انتظار فرج گفت: در موضوع انتظار فرج تعابیر گوناگونی مطرح است، گاهی گفته میشود منتظرانی هستند که در این مسیر به شهادت میرسند و پاداش شهادت را میبرند و گاهی کسانی که منتظر فرج هستند مانند کسانی هستند که زیر خیمه امام زمان(عج) تلاش می‌کنند.

وی افزود: نکته‌ای که در این روایات وجود دارد این است که انتظار فرج را یک عمل و تلاش و فعالیت میداند، انتظار فرج دست روی دست گذاشتن و ساکت و آرام نشستن نیست بلکه یک عمل است که سازندگی و تلاش را به همراه خود دارد.

احمدی قمی ادامه داد: کسی که بخواهد در مسیر انتظار فرج حرکت کند باید فضا، زمان، جامعه و نیاز های انسان را بشناسد و کوشش کند عمل و فعالیتی را انجام دهد که یک قدم او را در این مسیر جلوتر آورد، بنابراین انتظار فرج یک ساختن، تربیت کردن و آماده کردن خود و جامعه برای امام زمان(عج) است که با آمدنش تاریخ و جغرافیای دیگری را رقم میزند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن بیان کرد: اولین گام برای حرکت در مسیر انتظار فرج تربیت خود برای سرباز امام زمان(عج) بودن است و بعد خانواده، فرزندان و سبک زندگی است که باید برای ایشان آماده شود و بعد باید وارد جامعه شد و تلاش کرد که تمام قسمت های جامعه را نیز برای امام زمان(عج) آماده کرد.

احمدی قمی به بیان علت غیبت امام زمان(عج) تاکید کرد و گفت: امام زمان(عج) در توقیع شریفی به یکی از نواب خاص خود علت غیبت را سربسته و به صورت کنایی بیان میکنند کنایه ای که رسانندگیش از صراحت بیشتر است خداوند نیز در قرآن میفرماید از چیزهایی که اگر برای شما روشن شود ناراحت و شرمندتان میکند سوال نپرسید یعنی علت غیبت را از حضرت جست‌وجو نکنید بلکه علت را در خودتان جست‌وجو کنید.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که باید در نیمه شعبان به آن توجه کرد تا به خوبی تفهیم شود و شیعیان با آن انس بگیرند این است که علت غیبت چیست و پس از آن وقتی متوجه شدیم علت غیبت در خودمان است باید تلاش کنیم فضا را برای ظهور آماده کنیم و جامعه، اقتصاد و فرهنگمان را برای امام زمان(عج) تربیت کنیم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfyjdv.w6dm0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما