پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 63502
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله علوی گرگانی: خدمت به مردم باید در قالب دین انجام شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه خدمت به مردم باید در قالب دین انجام شود گفت: خداوند دوست دارد به مردم خدمت کنیم ، اگر برای خدا فعالیتی انجام نشود ولی خدمت به مردم باشد ، از ارزش آن نعمت کم می‌شود، زیرا خدا عادل است ، اگر کاری برای رضای خدا انجام شود نعمت آن افزایش پیدا می‌کند.
خدمت به مردم باید در قالب دین انجام شود
خدمت به مردم باید در قالب دین انجام شود
به گزارش قم نيوز آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسوولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، با اشاره به هدف از فرستادن انبیا و نزول قرآن گفت: خداوند انسان را آفرید و او را بدون امام و راهنما رها نکرد، و خداوند می‌خواهد که انسان را هدایت کند زیرا مردم به تنهایی نمی‌توانند چیزی را بدست آورند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به هدف خلقت اضافه کرد: زندگی و آفرینش ابس وبیهوده نیست، همه‌ جهان هستی برای استفاده انسان بوجود آمده‌اند، ولی خداوند انسان را برای خودش آفریده است.

وی ادامه داد : خدایی که این همه انسان را دوست دارد ، مگر می‌شود از دستوراتش پیروی نکرد ، درصورتی که فواید این اطاعت از دستورات به خود انسان برمی گردد.

این مرجع تقلید با بیان صفات خدایی گفت: انسان باید روحیه خدمت رسانی به مردم را داشته باشد، که مردم را نجات دهد ، خداوند این افراد را بسیار دوست دارد ، زیرا خداوند انسان را برای خدمت به دیگران آفریده است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه داد :  هیچ کس بر افراد نیکوکار مسلط نمی‌شود ، وخداوند هم چنین افرادی را دوست دارد، شما هم در این مقام می‌توانید در خدمت مردم باشید و هدفتان را باید رفع گرفتاری از زندگی مردم بدانید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند در هر حالت به دنبال بخشیدن انسان‌ها است اضافه کرد : تمام فعالیت های خود را برای رضای خدا و در راه خدا انجام دهید ، زیرا خداوند می‌خواهد انسان‌ها نسبت به هم مهربان باشند. شما در عین حال که شغل دارید وحقوقی دریافت می‌کنید باید هدفتان احسان به مردم و کارگشایی از مردم باشد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم را در قالب دین قرار دهید ادامه داد: خداوند دوست دارد به مردم خدمت کنیم ، اگر برای خدا فعالیتی انجام نشود ولی خدمت به مردم باشد ، از ارزش آن نعمت کم می‌شود ، زیرا خدا عادل است ، اگر کاری برای رضای خدا انجام شود نعمت آن افزایش پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به نیت انجام کارها گفت : این موضوع به ایمان بها و ارزش می‌دهد ، اعتقاد به خدمت به مردم ارزش کار را بالا می‌برد ، پس در قرآن تفکر کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0tdv.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما