جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 63539
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم گفت: فروش کالاهای داخلی با مارک خارجی خیانت است

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام عصر(عج) گفت: حاکمیت مومنان و صالحان در زمان حکومت امام عصر(عج) محقق شده و در قرآن کریم نسبت به تحقق این امر وعده داده شده است.
ویژگی‌های حکومت امام عصر(عج) در زمان ظهور/فروش کالاهای داخلی با مارک خارجی خیانت است
ویژگی‌های حکومت امام عصر(عج) در زمان ظهور/فروش کالاهای داخلی با مارک خارجی خیانت است
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کارگر اظهار کرد: در این روز شاهد برخورد با کارگران در ترکیه و فرانسه بودیم و تظاهرات در فرانسه که مهد آزادی است به خاک و خون کشیده است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز معلم اظهار کرد: معلم نخستین تعلیم دهنده انسان بعد از پدر و مادر است و سرنوشت افراد را تغییر می‌دهد و دست توانای معلمان در سرنوشت جامعه دخیل است به همین دلیل می‌توان گفت که معلم تمدن ساز است.

امام جمعه قم با تقدیر از مقام شامخ شهید مطهری گفت: این شخصیت والا مقام با ابزار منطق و استدلال به افشاگری در خصوص خط نفاق و تبیین اسلام ناب پرداخت و یاد همه معلمانی که در طول تاریخ اسلامی حق بزرگی بر گردن ما دارند را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به آغاز هفته بهداشت و نکوداشت مساجد اشاره کرد و افزود: مسجد در فرهنگ اسلامی از لحاظ تنوع کارکرد نهادی کم‌نظیر است و مساجد علاوه بر جنبه عبادی دارای کارکردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده و باید نسبت به تکریم مساجد اهتمام داشت البته در تکریم و نظافت مساجد نباید منتظر اقدام یک نهاد خاص باشیم.

سعیدی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در کشور بیان کرد: کتاب نباید تنها زینت بخش منازل و کتابخانه‌ها باشد بلکه باید زینت بخش دل و جان ما باشد.

وی با تقدیر از معرفی کارآفرینان موفق در رسانه‌ها اضافه کرد: باید این افراد معرفی شده و به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از کالاهای ایرانی نیز باید در کشور ترویج شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی کالاهای داخلی را با مارک خارجی به مردم ارائه می‌کنند، گفت: این افراد خیانت بزرگی مرتکب می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به نامگذاری نیمه شعبان به عنوان روز سرباز گمنام خاطرنشان کرد: این ایام را به سربازان گمنام تبریک می‌گوییم. مبارزه با تروریسم و تامین امنیت، مقابله با توطئه‌های دشمنان، مقابله با گروه‌ها و فرقه‌ها، مقابله با مفاسد اقتصادی و... از جمله ماموریت‌های وزارت اطلاعات است.

وی با اشاره به میلاد حضرت ولیعصر(عج) و حضور پرشور مردم در جشن میلاد بیان کرد: امیدواریم که جشن‌ها و موکب‌ها و پذیرایی‌ها مقدمه ای باشد که کام امام عصر(عج) را شیرین کنیم. اکنون 1110 سال از میلاد امام عصر می‌گذرد و دیر یا زود جهانیان ندای اناء بقیه الله را از کنار کعبه خواهند شنید.

سعیدی با بیان اینکه در روایات از شیعیان خواسته شده که باید منتظر فرج امام زمان(عج) باشند، گفت: انتظار فرج یک وظیفه و عبادت است و شیعیان باید منتظر ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام عصر(عج) بیان کرد: حاکمیت مومنان و صالحان در زمان حکومت امام عصر(عج) محقق شده و در قرآن کریم نسبت به تحقق این امر وعده داده شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در عصر ظهور امنیت در دنیا حاکم می‌شود، تصریح کرد: حاکمیت عقل و قسط از دیگر ویژگی‌های عصر ظهور است. همچنین در عصر ظهور عقل‌ها و اخلاق مردم به مرحله کمال می‌رسد.

وی برچیده شدن فقر را از دیگر ویژگی‌های عصر ظهور دانست و یادآور شد: اصلاح در دین از دیگر شاخصه‌های حکومت جهانی امام عصر(عج) به شمار می‌رود.

سعیدی با بیان اینکه در حکومت امام عصر(عج) زمین برکات خود را سخاوتمندانه در اختیار مومنان قرار می‌دهد، اضافه کرد: بر اساس فرمایش امام صادق(ع) باید شیعه در عصر انتظار، منتظر باشد، ورع را حفظ کرده و نسبت به رعایت اخلاق اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1tdv.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما