جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : 63547
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

اتمام عملیات اجرایی نخستین فاز متروی قم در سال 97

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: عملیات اجرایی فاز نخست متروی قم تا پایان سال به پایان می‌رسد و 600 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح این فاز نیاز است.
اتمام عملیات اجرایی نخستین فاز متروی قم در سال 97
اتمام عملیات اجرایی نخستین فاز متروی قم در سال 97
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به وظایف شوراهای شهر اظهار کرد: نخستین وظیفه شوراها، انتخاب شهردار است و شورای پنجم شهر قم در نخستین هفته فعالیت خود، شهردار را براساس 90 شاخصه انتخاب کرد و اجازه توقف در روند فعالیت شهرداری را نداد.

وی ادامه داد: نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و مجموعه فعالیت شهرداری و سازمان‌های وابسته از جمله وظایف اعضای شورای شهر است، همچنین وظیفه دیگر اعضای شورا، نظارت بر اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری هر 6 ماه موظف است که لیست درآمدها و هزینه‌های خود را براساس برنامه ای به شورا ارائه بدهد و شورا آن را تائید کند.

جلالی تصویب بودجه شهرداری را وظیفه شورا دانست و تصریح کرد: شورا و شهرداری قم برنامه پنج ساله قم 1400 و برنامه بیست ساله قم 1414 را دارد و اقدامات شهرداری در این شهر براساس این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، اجازه افزایش عوارض را در سال 1397 را نداد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: مردم با همکاری و مشارکت در جزئی ترین امور می‌توانند که موجب ارتقای شهر شوند، همچنین پرداخت عوارض هم یکی دیگر از اقدامات مردم برای کمک به شهر است.

جلالی با اشاره به بودجه شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری‌ها بودجه دولتی ندارند و خودگردان هستند، روزانه 700 تن زباله توسط شهرداری قم جمع آوری می شود و 60 میلیارد هزینه جمع آوری زباله و نظافت این شهر در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در شهر قم سد معبر است و چنین کاری توسط مغازه داران در این شهر حق الناس است، همچنین استفاده از نماهای غربی در ساختمان‌ها زیبنده شهر قم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: این شورا 6 کمیسیون دارد و برای تسهیل سرمایه گذاری در شهر قم سیاست‌های خوبی توسط شورای اسلامی شهر دنبال می‌شود، همچنین شهر هوشمند هم در دستور کار شورای اسلامی شهر قم است.

جلالی با اشاره به پروژه‌های شهر قم اظهار کرد: مهمترین پروژه این شهر، مترو است که نخستین فاز آن از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری است، عملیات اجرایی فاز نخست متروی قم تا پایان سال به پایان می‌رسد و 600 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح این فاز نیاز است.

وی ادامه داد: فاز پنج عماریاسر از 40 سال پیش در دستور کار بوده است و اعتبار خوبی در سال جاری برای تملک این پروژه در نظر گرفتیم، مشکل ترافیک خیابان صفائیه با احداث فاز پنج عمار یاسر حل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری بودجه شهرداری قم هزار و 853 میلیارد تومان است و در سال 97، احداث پنج تقاطع غیر هم سطح در این شهر پیش بینی شده است، همچنین توسعه ناوگان عمومی شهر قم نیز در دستور کار شورای اسلامی شهر قم قرار دارد و اتوبوس‌های جدیدی برای این شهر در سال 97 خریداری می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefn8p.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما