شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 63553
منبع : خبرگزاری تسنیم

واکنش روحانی به مسدود سازی تلگرام

قم نيوز : دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شامگاه جمعه در پستی در صفحه اینستاگرام نسبت به فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام واکنش نشان داد.
واکنش روحانی به مسدود سازی تلگرام
واکنش روحانی به مسدود سازی تلگرام
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در پستی  در صفحه اینستاگرام  خود نوشت: فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تایید دولت است.

در  این پست اینستاگرامی آمده است: «سیاست دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ایجاد فضای امن مجازی بوده و نه امنیتی. تاکنون هیچ شبکه اجتماعی و یا پیام‌رسانی توسط این دولت مسدود نشده و نخواهد شد. فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تایید دولت است.

در بخش دیگری از این پست اینستاگرامی تصریح شده است:  برای مسدودسازی پیام‌رسان مذکور در تاریخ دهم اردیبهشت حکم قضایی صادر و به همه اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ابلاغ کردند تا آن‌ها رأساً اقدام به اختلال در ارتباط نمایند. مشابه این اقدام نیز سال گذشته و در دوران انتخابات ریاست جمهوری، برای امکان تماس صوتی تلگرام انجام شده بود.

د‌ر پایان این پست اینستاگرام آمده است : «عدم طی مراحل قانونی امور اجرایی که با استفاده از ابزار قهریه و قضاییه صورت بگیرد، در تعارض با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و در نقطه مقابل دموکراسی قرار دارد.

‌'اگر در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمی برای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته شده است، باید صاحبان واقعی این کشور که مردم هستند در جریان امور قرار بگیرند.»

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcbfsb0.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما