دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 63646
منبع : خبرگزاری تسنیم

مدیران استان قم بین منافع استانی و منافع ملی تعادل ایجاد کنند

قم نيوز : معاون عمرانی استانداری قم گفت: متأسفانه بسیاری از مدیران استانی در ایجاد تعادل بین منافع استانی و منافع ملی به سمت منابع ملی تمایل داشته و از برخی منافع استانی چشم‌پوشی می‌کنند.
مدیران استان قم بین منافع استانی و منافع ملی تعادل ایجاد کنند
مدیران استان قم بین منافع استانی و منافع ملی تعادل ایجاد کنند
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند توسعه و پیشرفت استان باید با جذب سرمایه‌گذاری دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل و اتمام پروژه کمربندی قم افزود: پروژه کمربندی قم ازجمله پروژه‌های مهمی بوده که کارکرد ملی داشته بنابراین باید در کارگروه‌های ملی توجه ویژه‌ای روی آن شود درحالی‌که این پروژه در حال حاضر انرژی فراوانی را از استان می‌گیرد.

معاون عمرانی استانداری قم پروژه محوری را لازمه پیشرفت و توفیق در فعالیت‌های عمرانی دانست و گفت: پروژه محوری رمز و شرط موفقیت در سرمایه‌گذاری است، باید به‌جای برنامه‌ریزی‌های کلی و مبهم به‌صورت پروژه‌ای و موردی به دنبال احداث و افتتاح کامل پروژه‌ها رفت.

بهشتی برخی پروژه‌های مهم استان در سال جاری را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: باید در سال 97 چند پروژه مهم و اولویت‌دار  را تعریف کرده و با شدت آن‌ها را دنبال کرد تا بتوان در انتهای سال شاهد پایان و افتتاح کامل آن‌ها بود.

وی با انتقاد از وضعیت مبهم پروژه‌های نیمه‌کاره استان خاطرنشان کرد: سرمایه گذران خارجی اصولاً میل و رغبتی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره ندارند بنابراین باید در جذب سرمایه‌گذاران خارجی به سراغ پروژه‌های بکر و دست‌نخورده بود.

معاون عمرانی استانداری قم مشکلات زیرساختی را از مهم‌ترین عوامل عدم موفقیت در سرمایه‌گذاری در قم دانست و ابراز کرد:  پروژه بلوار پیامبر اعظم(ع) ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های شهری بوده که باگذشت نزدیک به 5 سال از زمان افتتاح آن هنوز موفق نشده انتظارات موجود را برآورده کند و درگیر و دار تملکات موردنیاز متوقف‌شده است.

بهشتی با تأکید بر پروژه‌های اولویت‌دار استان قم در سال 97 تصریح کرد: کمربندی قم، دریاچه نمک، حوض سلطان، کوه نمک، فرودگاه قم و نیروگاه‌های خورشیدی ازجمله فرصت‌های بکر و مهم سرمایه‌گذاری در استان قم بوده که می‌توان جذابیت‌ها و مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در آن‌ها به وجود آورد.

وی با انتقاد از عدم اتخاذ تصمیم‌گیری‌های متعادل در ترجیح منافع ملی و بومی در بین مدیران استانی تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مدیران استانی در ایجاد تعادل بین منافع استانی و منافع ملی به سمت منابع ملی غش کرده و از برخی منافع استانی چشم‌پوشی می‌کنند چراکه ابقاء و ادامه روند مدیریتی خود را درگرو رضایت مسئولان ملی می‌دانند.

معاون عمرانی استانداری قم بابیان ضرورت تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری در قم تأکید کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم باید برمبنای واقعیت‌های منطبق در استان بوده و نقشه راه سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه تدوین و ابلاغ شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcepp8p.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما