دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : 63667
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

حجت الاسلام انصاریان: انجام کار خوب به نیت جلب رضایت خداوند عبادت است

قم نيوز : خطیب حوزوی با بیان اینکه بدبینی سبب بی دینی می شود، گفت: مردان و زنان اهل ایمان مردم را با رفتار و کردار مناسب به کار پسندیده تشویق می کنند همچنین تا زنده اند اهل نماز و عبادت هستند و همیشه در تلاش هستند تا زندگی افراد دیگر را به سوی شیوه زندگی اهل بیت (ع) هدایت کنند.
انجام کار خوب به نیت جلب رضایت خداوند عبادت است
انجام کار خوب به نیت جلب رضایت خداوند عبادت است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهرحضرت معصومه(س)، با اشاره به اینکه در میان سرمایه های مهمی که خداوند از باب رحمت و لطف به انسان عطا فرموده، نعمت عمر جایگاه ویژه ای دارد، اظهار داشت: فردی در دنیا و آخرت برنده است که این سرمایه الهی را تبدیل به تجارت بی خسارت کند.

وی با بیان اینکه انسان باید زمان خود را در راه صرف کردن عمر مثبت هزینه کند، افزود: انسان نباید با انجام کارهای ناپسند عمر خود را بیهوده تلف کند، چرا که با این کار به نوعی عمر خود را تبدیل به آتش دوزخ می کند.

خطیب حوزوی تصریح کرد: هر کار خوبی که انسان به نیت جلب رضایت خداوند انجام دهد عبادت است، به دلیل اینکه همه کارهای خوب فرمان پروردگار است و انجام فرمان پروردگار نوعی عبادت است.

وی تاکید کرد: نیکی به پدر و مادر، رعایت حال یتیم، انفاق کردن، غیبت نکردن، تهمت نزدن به پاک دامن ها و گفتار پسندیده از جمله کارهای خوبی است که خداوند به آن فرمان داده و عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان به اهمیت هزینه کردن عمر در راه خداوند اشاره و عنوان کرد: قرآن کریم، زیارت و دعا از جمله منابعی هستند که انسان ها را به چگونه هزینه کردن عمر در راه خداوند رهنمود می کند.

وی خاطرنشان کرد: زندگی هیچ کدام از امامان(ع) سخت و دشوار تر از حضرت زین العابدین علیه السلام نبود با این وجود باز امام سجاد علیه السلام به خداوند می فرماید عمر من را طولانی کنید تا در راه تو بندگی کنم.

خطیب حوزوی به آیه نخست سوره توبه پیرامون چگونه هزینه کردن عمر مردان مومن و زنان اهل ایمان اشاره و تصریح کرد: تمام مردان مومن و خداباور از زمان نزول قرآن تا ظهور امام زمان(عج) نسبت به یکدیگر محبت دارند، به این معنا که دل مومن نسبت به مومن دیگر کینه، حسد، غرور، ریا و حرص ندارد.

وی قلب انسان را از خانه های خداوند دانست و عنوان کرد: انسان مومن نباید قلب خود را محل دشمنان قرار دهد، اکنون آمریکا، انگلیس، اسرائیل و انسان های بی دین در این کشور شیطان هستند، اگر انسان این افراد را در دل خود جای دهد همانند این بوده که شیطان را در دل خود جای داده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه بدبینی سبب بی دینی می شود، ابراز کرد: مردان و زنان اهل ایمان مردم را با رفتار و کردار مناسب تشویق به کار پسندیده می کنند، همچنین تا زنده اند اهل نماز و عبادت هستند و همیشه در تلاش هستند تا زندگی افراد دیگر را به سوی شیوه زندگی اهل بیت(ع) هدایت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq-n-.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما