سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 63684
منبع : خبرگزاری ايرنا
نایب رئیس شورای شهر قم:

مشکلات زیست محیطی در آینده پردیسان را تهدید می کند

قم نيوز : نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: وضعیت پردیسان در بحث فاضلاب به شدت نامناسب است که اگر تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ نشود، در آینده با مشکلات عدیده بهداشتی و زیست محیطی مواجه خواهیم شد.
مشکلات زیست محیطی در آینده پردیسان را تهدید می کند
مشکلات زیست محیطی در آینده پردیسان را تهدید می کند
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری عصر دوشنبه در چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: اجرای شبکه فاضلاب در بخش های مختلف پردیسان باید صورت بگیرد، چراکه این موضوع جزو مطالبه های اصلی مردمی است و کمک های دولتی را می طلبد. 
وی افزود: برای کمک به رفع بحران زیست محیطی در آینده منطقه پردیسان، باید با مشارکت مردم و بخش دولتی اقدام به ساخت تصفیه خانه نمود. 

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی با اشاره به این که باید راهکار بلند مدت برای حل مشکل وضعیت فاضلاب منطقه پردیسان اندیشیده شود، گفت: راهکارهای موقت جوابگوی نیاز مردم این منطقه نبوده و در نهایت باید ساخت تصفیه خانه در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای ساخت این تصفیه خانه به مدت سه سال، یک سوم هزینه ها توسط مردم پرداخت می شود، بدین صورت که اگر هر خانوار 20 مترمکعب مصرف داشته باشد ماهیانه به صورت میانگین 20 هزار ریال به عنوان بخش فاضلاب در قبض آب لحاظ می شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر سهم دولتی و منابع استانی است که باید برای ساخت تصفیه خانه پرداخت شود و این موضوع توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب و فاضلاب در حال پیگیری است.

بختیاری با اشاره به این که استفاده از پساب در قم جذابیتی برای بخش های مختلف ندارد گفت: در شهرهای دیگر از پساب در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می شود این در حالی است که در این استان رغبتی در این حوزه دیده نمی شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری در ساخت تصفیه خانه استقبال نمی کنند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcgt393.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما