سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 63717
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

12 هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می شوند

قم نيوز : رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در گذشته حدود 5 هزار مبلغ به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شده‌اند، گفت: اکنون اعزام مبلغین، به حدود 12 هزار نفر طلبه افزایش پیدا کرده است.
12 هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می شوند
12 هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می شوند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی، با اشاره به فعالیت‌های مبلغین، گفت: این افراد علاوه بر تبلیغ، به تدریس درس خارج در حوزه علمیه، وهمچنین تدریس در دانشگاه‌ها مشغول هستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تبلیغ دین، ادامه داد: در سطح کشور از این افراد استفاده می‌شود، ودر همین راستا در طول سال‌ها، برحسب نیاز، در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف از آن‌ها استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حدود 5 هزار مبلغ به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شده‌اند، اظهار کرد: اکنون اعزام مبلغین، به حدود 12 هزار طلبه افزایش پیدا کرده است، که در این راه ره توشه تبلیغی، متناسب با مکان اعزام به مبلغین اهدا شده است.

واعظی با اشاره به تهیه منابع مورد نیاز مبلغین، اظهار کرد: حدود 10 هزار ره توشه بصورت مکتوب، که بیش از 500 نسخه الکتریکی، تهیه شده است در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حمایت از مبلغین، ادامه داد: تقریباً حدود 400 گروه تبلیغی مورد حمایت هستند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فضای مجازی، گفت: حدود 200 طلبه که توانایی فعالیت در فضای مجازی دارند، را شناسایی کرده، و از نظر آمورشی و امکانات اینترنتی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

واعظی به همکاری با ستاد تفسیر قرآن اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که در کنار تبلیغ، توانایی تفسیر قرآن کریم را دارند را شناسایی کرده، و حدود 70 نفر از آن‌ها در ایام مختلف سال جهت تفسیر قرآن به مناطق اعزام می‌شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه هم وارد شده‌ایم، و کلاس‌های آموزشی برای مبلغین برگزار شده است، که به مناطق آسیب پذیر جهت مشاوره اعزام می‌شوند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5509.yt0sf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما